VVP 12 februari 2019

Cover VVP 01 - 2019

31-40 van 40 resultaten


Samen maken we het beter voor de klant

Samen maken we het beter voor de klant

Allianz inkomensverzekeringen is door de leden van adfiz verkozen tot de beste inkomensverzekeraar van 2018, een gedeelde eerste plaats met movir. Een forse vooruitgang...

Vertrouwen is goed

Vertrouwen is goed

Het begrip onafhankelijk advies krijgt eindelijk inhoud. Nu nog de stap naar marktbreed vergelijken en daarmee écht objectief advies. Wéér...

Grenzen aan nazorg

Grenzen aan nazorg

Weinig onderwerpen beroeren de gemoederen van financieel adviseurs momenteel zoveel als nazorg. En dan met name de vraag: moeten we nu wel of niet premieontwikkelingen...

Transparantie? Ten aanzien van de juiste zaken graag!

Transparantie? Ten aanzien van de juiste zaken graag!

Het begin van een nieuw jaar is altijd een goed moment om terug te kijken en vooruit te kijken. Als adviseur bevindt u zich in een branche die als geen ander altijd...

Weg met de AOV-vooroordelen

Weg met de AOV-vooroordelen

Welke zaken spelen mee met de lage verzekeringsgraad op het gebied van AOV? Zijn de te hoge AOV-advieskosten een te grote drempel voor de ondernemer? Waarom verzekert...

Hoezo aflossingsblij?

Hoezo aflossingsblij?

De Familie Mulder werd bepaald niet ‘aflossingsblij’ van de brief die zij kreeg van haar bank over de aflossingsvrije hypotheek. Gelukkig werd de soep...

Campagne NL adviseert

Campagne NL adviseert

Elke eerste maandag van de maand gaan de sirenes. In Nederland staan er ongeveer 3200. Dit aantal blijkt voldoende te zijn om elke Nederlander te bereiken. Het...

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft de uitdaging van de redactie van VVP opgepakt: bedenk en beschrijf een campagne waarmee het onafhankelijke...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Gavin: risk-sharing in plaats van verzekering

Gavin: risk-sharing in plaats van verzekering

De nieuwe technologie, big data, de nieuwe kijk op klantgerichtheid, het zijn uitdagingen die innovatieve partijen graag oppakken. In de rubriek ‘Verfrissend!’...

Events

Finale VVP Advies Award 2023

11 oktober 2023 - 11 oktober 2023

Lees meer

Bedrijven van de toekomst: zesde Positive Finance Day

8 november 2023 - 8 november 2023

Lees meer
Quote van de dag
Ons aller doel moet zijn om de keten op orde te krijgen en te houden; dát is waar we op de langere termijn écht profijt van hebben. En ja, dat kan af en toe betekenen dat we onze eigen heilige huisjes moeten afbreken.

Ons aller doel moet zijn om de keten op orde te krijgen en te houden; dát is waar we op de langere termijn écht profijt van hebben. En ja, dat kan af en toe betekenen dat we onze eigen heilige huisjes moeten afbreken.

Enno Wiertsema, directeur Adfiz, in maandcolumn

Stelling

Banken doen al enorm veel voor de samenleving.

Recente editie
Recente editie

In VVP 3-2023 het katern De waarde van advies. Volgens de financieel adviseurs die aan het woord komen, ervaart de klant die waarde vanzelf als de advisering persoonlijk en goed is. In het algemeen kan de adviessector de waarde van advies wel duidelijker maken, vindt Stephania Ammerlaan-Beeke (Stephania Finance – Financieel Zeker).

Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven) gaat in op de waarde van een financieel levensplan voor zijn relaties.

Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) roept op de kaders voor kwalitatief en goed onafhankelijk advies te borgen in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert en functies verweven raken door schaalvergroting.

Wat je geeft, krijg je altijd terug. Dat zegt Gert-Jan de Bekker (Vrijdag & De Bekker) in gesprek met Ewald Bary, lid van het VVP Ondernemerspanel.

Diana Zandbergen (bestuursvoorzitter WIFS) en Seada van den Herik (voorzitter Raad van Advies WIFS) willen dat er meer vaart wordt gemaakt bij het vergroten van de vrouwelijke vertegenwoordiging en in het algemeen gendergelijkheid in de financiële sector. “Met het huidige tempo zijn we pas in 2043 op 50/50!”

Faisal Setoe pleit in een column vooral voor meer culturele diversiteit. “Feit is dat er qua echte diversiteit weinig is veranderd.”

Verder in VVP 3 onder meer Edwin Bosma en Kees Dullemond over 25 jaar BHB Dullemond (“Transacties groter geworden en omgang professioneler”), Actueel op de korrel (“Sommigen verkneukelen zich om miljoenenboete CAK Dordrecht”), ins en outs van actief klantbeheer, de rubriek Samenleving van Henk Jansen, Expat Mortgages (“Blijf leren en deel je kennis”) en Ken je vak! met onder andere de rubrieken van Adfiz, Lindenhaeghe, Annemieke Postema, Sonja Stalfoort en Mieke Dadema. Christel van Bommel-Versluijs, compliance-adviseur, wijst op het belang om adviesdossiers lang genoeg te bewaren.

Uw eigen VVP-exemplaar? Klik HIER voor een abonnement.

Bekijk de inhoud
Special Digitale Innovatie ACT NOW!
Special Digitale Innovatie ACT NOW!

Door automatisering mag van de financieel adviseur meer worden verwacht dan in het verleden. Digitale innovatie mag echter ook geen doel op zichzelf zijn, het moet ook echt iets toevoegen. En de menselijke interactie blijft. Dat zijn de kernboodschappen van de VVP-special Digitale Innovatie, verschenen bij gelegenheid van het VIP-congres ACT NOW! Van VVP en Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). CGA-voorzitter Michael Mackaaij schetst trends (“Belangrijke trend is het waarborgen van de veiligheid van softwareoplossingen”). Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO, noemt het cruciaal om in de digitaliserende wereld de regie over contacten met de klant te borgen, Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept adviseurs op de digitale mogelijkheden (zoals ChatGPT) ook echt te gebruiken, Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars) vindt dat de sector de kansen die innovatie biedt vooral moet pakken, Dennie van den Biggelaar (Onesurance) roept adviseurs op de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie snel te gaan verkennen.

Edgar Hollander (De Hypotheker Nieuw-Vennep) en Bart Janknegt (VvAA Groep) beschrijven hun ervaringen met digitale innovatie en wat er nog te winnen valt.

Verder in deze special: Peter Mols (SIVI), Christian Dijkhof (OvFD), Eliana van der Jagt-Kalverda (Financieel Advies IJmond), Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond), innovator Kees Haverkamp, Arno Groot Koerkamp (Finly), Ron van Es (School for Purpose Leadership) en auteur Maria Genova over ChatGPT.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!