Digital Awareness

Orangerie Doorn

Allios organiseert op 4 oktober in de Oranjerie in Doorn (Langbroekerweg 16a) het event Digital Awareness. Initiatiefnemers zijn Marco Hoekstra en Remco Schmitz.

"Er wordt continu gesproken over digitale transformaties. Met name sectoren waar in de crisisjaren het vertrouwen is aangetast hebben het er vaak over. Logisch, want zij hebben hun business en marges zien dalen. Zij moesten en moeten vaak nog steeds op zoek naar nieuwe verdienmodellen en hun organisaties efficiënt inrichten passend bij wat de klant van nu verwacht. Qua dienstverlening, qua kosten en qua marges. Waarden als transparantie en waardecreatie in de keten horen hierbij", aldus de initiatiefnemers.

De financiële dienstverlening is enorm veranderd het afgelopen decennium, zo stellen ze. "Vele digitale transformatie programma’s zijn er geweest en vele zijn nog en in volle gang. De verwachting vanuit de top is vaak hoog gespannen maar het resultaat blijft vaak achter."

Dit blijkt ook uit recent onderzoek van McKinsey: 'Digital savvy industrieën zoals high tech, media en telecom halen slechts een 26% succes rate als het gaat om digitale transformaties. Meer traditionele industrieën hebben vele malen meer moeite om succes te boeken. Hun succes rate is tussen de 4% en 11%.'

"Een digitale transformatie kan niet zonder een cultuur transformatie. Toch wordt een digitale transformatie vaak vanuit digital aangevlogen. Digital Awareness zou wel eens het geheim kunnen zijn van een succesvolle digitale transformatie. Op 4 oktober gaan we een kijkje nemen buiten de branche, we leggen verbanden tussen de techniek en de mens. Ook nemen we je mee in de discussie over kennis van digital (en het vaak ontbreken ervan) in de top van organisaties."

 

https://digital-awareness.nl