a.s.r. schrapt namen Ditzo en Europeesche

ASR pand van website ASR

De merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen gaan per 17 april 2023 verder onder de naam a.s.r.. In 2021 werd al afscheid genomen van het merk De Amersfoortse.

In een brief aan adviseurs schrijft a.s.r.: "Deze stap past bij de keuze van a.s.r. om te bouwen aan één sterk merk. Door de kracht van onze merken te bundelen kunnen onze merken elkaar versterken en kunnen we als één partij naar buiten treden. Daarnaast is voor klanten de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk. Uit onderzoek blijkt dat klanten verwachten beide mogelijkheden op asr.nl te kunnen vinden. Door het aanbieden van de producten van Ditzo en Europeesche onder het merk a.s.r. kunnen we aan deze verwachtingen voldoen. We willen hierbij benadrukken dat het intermediaire kanaal voor ons het belangrijkste distributiekanaal is en blijft."

Ditzo is sinds 2007 het online merk van a.s.r. en bedient ruim 700.000 klanten met onder andere zorg-, auto-, woon- en reisverzekeringen. Europeesche Verzekeringen werd in 1920 opgericht en maakt al ruim dertig jaar onderdeel uit van a.s.r. als specialist in reis- en recreatieverzekeringen.

De zorg- en schadeverzekeringen van Ditzo en Europeesche gaan 1 op 1 over naar het merk a.s.r.. Deze verzekeringen zijn herkenbaar door de toevoeging Ik kies zelf, aldus de verzekeraar.  "Alleen de verzekeringen met deze toevoeging kunnen voortaan rechtstreeks via asr.nl gesloten worden, net zoals dat nu kan via de websites van Ditzo en Europeesche."

"Vanaf 17 april 2023 kunt u de schadeverzekeringen van Ik kies zelf van a.s.r. ook aanbieden aan uw klanten via een link op uw eigen website. U krijgt hiervoor een eenmalige aanbrengvergoeding. Uw klanten die hiervoor kiezen worden door ons gezien als directe klanten en moeten zelf hun poliswijzigingen en/of schademeldingen aan ons doorgeven."
 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - advies 3 april 2023

Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars zei laatst in Radar, dat er nog geen verschraling van de verzekeringsmarkt is, omdat ca 75% van de leden/verzekeraars oudere automobilisten, na bijvoorbeeld een weigering op opzeggingen door een direct writer nog accepteren. Je kunt het beste dan naar een verzekeringsadviseurs gaan!!!. Nu gaat ASR namen samenvoegen naar ASR, eventueel met een toevoeging, om ook rechtstreeks (zonder portefeuille recht) verzekeringen aan te bieden (verkopen) . Het intermediair mag de problemen dan oplossen en tegen een blok beton aanlopen. Een gelijk speelveld. Wie heeft die naam uitgevonden???

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 3 april 2023

Nog even ter verduidelijking. Naar mijn idee weet 70% van de relaties en meer heel goed, wanneer zij ervoor kiezen om met het intermediair te handelen of met de maatschappij. De relaties zijn namelijk nog steeds erg blij, wanneer zij voor hun keuze behandeling door intermediair beloond worden. Dit o.a. in de vorm van een instituut, die meestal na 2 a 3 keer overgaan direct de telefoon aanneemt en hun bijstaat wanneer er schade is enz. , enz., enz., enz., enz., !!!!!!!!!!!!

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 3 april 2023

Wanneer er door VVP een stelling geponeerd wordt, laat deze stelling dan duidelijk omschreven worden en op 1 kanaal. Hier kunnen dan verzekeraars/personeel verzekeraars en intermediair met hun personeel op reageren. Voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk. Eens 56% Oneens 44% Door wie wordt deze stelling gevoed en onderbouwd? Ik acht VVP en zijn redactie zeer hoog en onpartijdig. Redactie VVP ,denk bij dit soort stellingen na wat de input op beleid bij sommige maatschappijen en intermediairs kan zijn. Momenteel weten de klanten héééél goed hoe de scheidslijn ligt. Kan zijn dat dit door bediening van zowel intermediair als maatschappij dit de komende jaren verandert. !!! Ik hoop ( en verwacht) dit niet .

Albert van der Poll - Van der Poll Financiële Diensten 3 april 2023

Als je ziet hoeveel geld er in de loop der jaren door verzekeraars is uitgegeven aan het optuigen van het directe kanaal, daarbij genoegen nemend met lagere premies dan de netto premie van de brave provinciale intermediair, dan ligt daar toch een grote wens om het zonder die vermaledijde tussenpersonen te doen. Dat was toch ook de hoop bij provisievrije distributie; verzekeraar rekent een fictief laag bedragje, waar de werkzaamheden zelfs via online en telefoon niet uit betaald kunnen worden, dan komen de klanten vanzelf rechtstreeks. Daarbij is de dienstverlening aan ons verschraald, de deskundigheid neemt af, bespreken, maatwerk, overleg is allemaal minder, de telefonische bereikbaarheid is vaak beperkt. Dan lijkt het dat, op de kleine bewust intermediair kiezende verzekeraars na, wij beter kunnen aannemen dat we door verzekeraars worden gezien als een niet te vermijden distributiekanaal, en de diepe liefdesbetuigingen over eeuwige trouw beter kunnen opvatten als een versierpoging voor een one-night-stand.

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 30 maart 2023

@Paul. Blijf maar hopen. Hier is door ASR heel goed en bewust over nagedacht. Ik denk zelf tot in de hoogste regionen. @ASR heb het lef om een keer voor 5 jaar gezamenlijk met het intermediair een lijn uit te zetten. Dit is voor jullie naamsbekendheid enz. beter dan het beste vitality programma o.i.d.

Paul Schoo - Platter-Schoo FD 30 maart 2023

De slogan "Ik kies zelf" appelleert aan het gevoel van eigen waarde, "Hoezo heb ik iemand nodig" Ik ben niet minder, ik kan het zelf wel. Een hele slinkse methode om mensen het Directe kanaal in te lokken. Het insinueert tevens, dat als je voor een adviseur kiest, dat je niet "zelf" kiest, dat je geen controle meer hebt over wat er voor je geregeld wordt. Psychologisch goed uitgedacht asr!! Per ongeluk of bewust? Ik hoop nog steeds het eerste, dat de keuze voor de slogan "Ik kies zelf" gebaseerd is op de zoveelste stommiteit die een verzekeraar kan uithalen, omdat ze veel te ver van de eindklant af staat.

Peter Veldhuizen - Veldhuizen & Partners Assurantiën 29 maart 2023

Piet van Steensrel, directeur Stad Rotterdam. De adviseur heel hoog in het vaandel. Stad Rotterdam -Hard werken aan zekerheid. Groot geworden door de adviseur. ASR, hard werken om de zaak om zeep te helpen. Woekerpolissen zijn nog steeds niet netjes geregeld. Het intermediair wordt geschoffeerd. Gelijk speelveld.? Politieke spelletjes.- Verzekeren een zaak van vertrouwen???

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 29 maart 2023

Het blijft jaar in jaar uit hetzelfde liedje. Als maatschappij voor de bühne preken, dat je niet zonder de tussenpersoon/intermediair kan. In werkelijkheid dag in dag uit , maand en jaar in jaar uit vakkundig blijven zagen aan diezelfde voeten van diezelfde persoon die maar hinderlijk blijft staan tussen jou en jouw maatschappij waarvan de klant niet weet, dat die vertegenwoordigd wordt door zijn tussenpersoon/intermediair !!!!!!!!!!!!!!!!!

Gerda - voormalig leven- en schade tussenpersoon 29 maart 2023

Inderdaad, hierover zou helemaal niet gediscussieerd hoeven te worden..... Immers, hier is de AFM aan zet.................. De AFM, omstreeks 2002 in het leven geroepen, teneinde een integere, transparante verzekeringsbranche in stand te houden en te bevorderen en daarnaast een eerlijke marktwerking te bevorderen. ---- de AFM zal dus moeten toezien op een eerlijke, transparante distributieketen, zeker gezien de jarenlange, in verhouding hoge AFM-bijdragen die met name het kleine intermediair de afgelopen decennia heeft moeten betalen.

Kees Bergman - Kees Bergman Verz. Hyp Pens. 29 maart 2023

@Jan Janssen, Gerda, Gert en Paul. Hierover gaan wij toch geeneens discussiëren. Het begon met onderzoek Vereende , daarna stelling of mensen nog wel weten of zij via intermediair of verzekeraar verzekerd zijn en nu met het Paard van Troje van Jan Janssen. Perfect opgezette campagne. HIER GAAN WIJ TOCH NIET IN TRAPPEN?!!

Meer over
a.s.r. wint opnieuw alle Beste Partner prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

a.s.r. wint opnieuw alle Beste Partner prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

Alle Beste Partner Prijzen in het Adfiz Prestatie Onderzoek zijn ook dit keer gewonnen door a.s.r.. De resultaten per categorie: Efficiency: 1. a.s.r., 2. Nh1816,...

a.s.r. breidt hypotheekpropositie verder uit met partnership bunq

a.s.r. breidt hypotheekpropositie verder uit met partnership bunq

a.s.r. vermogensbeheer heeft een hypotheekportefeuille van 300 miljoen euro verstrekt aan bunq. Het betreft een portefeuille met verschillende typen hypotheken,...

a.s.r. lanceert aflossingsvrije hypotheek met levenslang vaste rente

a.s.r. lanceert aflossingsvrije hypotheek met levenslang vaste rente

a.s.r. gaat vanaf november een aflossingsvrije hypotheek aanbieden met een levenslange rente en dus levenslang vaste maandlasten. De Levensrente hypotheek is bedoeld...

Beleving en relevantie bepalen succes duurzame ontwikkeling

Beleving en relevantie bepalen succes duurzame ontwikkeling

(Uit VVP-special Duurzaamheid & Innovatie) De coronacrisis heeft de samenleving een duurzame groeispurt bezorgd. Thuiswerken is ‘here to stay’,...

Nieuw hypotheekfonds voor internationale markt

Nieuw hypotheekfonds voor internationale markt

a.s.r. vermogensbeheer lanceert het ASR Separate Account Mortgage Fund. Dit nieuwe hypotheekfonds biedt internationale beleggers de mogelijkheid om te beleggen in...

a.s.r. versnelt en digitaliseert aanvraagproces met DigiThuis hypotheek

a.s.r. versnelt en digitaliseert aanvraagproces met DigiThuis hypotheek

a.s.r. hypotheken breidt haar productaanbod definitief uit met de DigiThuis hypotheek. Het voltooien van de hypotheekaanvraag verloopt snel en digitaal via een aparte...

Gabriël wint Advies Award provincie Utrecht

Gabriël wint Advies Award provincie Utrecht

Gabriël Financiële Bescherming is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Utrecht. Het team van directeur Natasja Naron neemt de award...

Van Campen & Dijkstra winnaar Advies Award provincie Friesland

Van Campen & Dijkstra winnaar Advies Award provincie Friesland

Van Campen & Dijkstra is winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Friesland. Directeur Job Steenland neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

De nieuwe werkelijkheid na corona

De nieuwe werkelijkheid na corona

"Uitdaging voor de sector is het betaalbaar houden en correct prijzen van risico’s, zoals een nieuwe pandemie of bijvoorbeeld het overstromingsrisico. We moeten...

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Kifid: klacht verjaart als consument te lang stilzit

Als consumenten te lang stilzitten, verjaart de klacht. Dat is te concluderen op basis van zeven recente uitspraken van de Geschillencommissie Kifid. De bindende...