ABN Amro ziet zakelijke dienstverlening groeien met drie tot vier procent

Adviseur stropdas via Pixabay

De vooruitzichten voor de zakelijke dienstverlening als geheel zien er in de tweede helft van het jaar goed uit, meent ABN Amro. “Als een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, zullen de restricties worden afgebouwd. De opening van winkels, kantoren en horeca betekent dat er meer vloeroppervlakte is om schoon te maken en te beveiligen. De uitzendbranche zal verder kunnen groeien, doordat er weer vraag is naar traditionele uitzendbanen in de horeca en evenementenbranche”, vertelt Ingrid Laane, Sector Econoom Zakelijke Dienstverlening van de bank. “Het sterke herstel in deze sectoren in combinatie met een economische opleving - waarvan óók advocaten, accountants en organisatieadviesbureaus zullen profiteren - zorgt er voor dat de zakelijke dienstverlening dit jaar met drie procent en in 2022 met vier procent zal groeien.”

Een oplopende werkloosheid, een toenemend aantal faillissementen en uitgestelde belastingen die terugbetaald dienen te worden, dempen de groei in 2021 enigszins.

Vooral uitzendbureaus (min 9,1 procent) en schoonmakers (min 1,6 procent) zijn in 2020 zwaar getroffen door de coronacrisis, maar “de vooruitzichten zijn intussen wel verbeterd. Door uitzendkrachten te plaatsen op locaties waar de vraag is toegenomen - callcenters, priklocaties, teststraten en distributiecentra – herpakt de uitzendbranche zich. Advocaten (plus 5,8 procent) en accountants (plus 1,8 procent) zijn de crisis goed doorgekomen, omdat corona in mindere mate heeft geleid tot vraaguitval. Ondersteuning bij de NOW-regelingen betekende voor accountants zelfs extra werk.”

Reactie toevoegen

 
ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro toont alle duurzame adviseurs met een 'groen blaadje' in de eigen adviseurzoeker op de intermediaire website van ABN Amro. Vorig jaar introduceerde ABN...

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro houdt er rekening mee dat de hypotheekrente licht zal dalen. Dit ondersteunt het sentiment op de woningmarkt, omdat het de leencapaciteit van huizenkopers...

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro biedt mkb-klanten de Transitielening aan. Bij deze nieuwe leenvorm voor financieringen van één miljoen tot 25 miljoen euro wordt het rentetarief...

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Hoe kunnen we als financiële sector verduurzaming versnellen? Dat was de hamvraag tijdens het door Financieel Zeker georganiseerde rondetafelgesprek in Cultuur...

Omzet zakelijke dienstverlening 18,1 procent procent hoger in 2022

Omzet zakelijke dienstverlening 18,1 procent procent hoger in 2022

Alle branches binnen de zakelijke dienstverlening zetten in 2022 meer om dan in 2021. In alle branches lag de omzet ook weer boven het pre-coronaniveau van 2019....

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

(Kifid-uitspraak GC 2022-1007) ABN Amro heeft verzuimd een ontevreden klant te verwijzen naar Kifid (of de burgerlijke rechter), maar is daarmee niet tekortgeschoten...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Aan de slag met klantsignalen

Aan de slag met klantsignalen

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...

FNV vindt bod ABN Amro ver beneden de maat

FNV vindt bod ABN Amro ver beneden de maat

FNV noemt het bod van ABN Amro voor een loonsverhoging van 3,25 procent per jaar en een eenmalig bedrag van 2.000 euro bruto een schoffering voor de medewerkers. Vorige...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...