ACM kijkt naar onverzekerbaarheid

Oog kijken via Pixabay

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) bracht begin vorige maand een bezoek aan Adfiz. "Om met ons van gedachten te wisselen over en input te verzamelen voor een marktonderzoek naar onverzekerbaarheid, verschraling en verstoorde marktwerking", aldus Adfiz-voorzitter Wim Heeres in zijn toespraak op de Nieuwjaarsbijeenkomst van de adviseursorganisatie donderdag in Bussum.

Heeres noemde het een goede zaak dat er aandacht is gekomen voor de groeiende onverzekerbaarheid, mede dankzij de inspanningen van Adfiz. "Ik denk dus dat ik gerust kan stellen dat bij alle partijen nu het besef begint door te dringen dat we moeten handelen willen we voorkomen dat ondernemers of particulieren in groten getale de dupe worden."

Heeres riep de adviseurs op zelf ook bij te dragen aan een oplossing. "Bijvoorbeeld door samenwerking te zoeken met collega’s en verzekeringspakketten te bundelen. Of door risico’s eerder in kaart te brengen en preventiemaatregelen te treffen. En te kijken welke oplossingen in het buitenland liggen."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Big Brother nu ook anoniem

Big Brother nu ook anoniem

De financiële sector heeft er kennelijk geen moeite mee dat toezichthouders die zich bezig houden met consumentenbescherming, waaronder de AFM, vanaf begin...

Verzekeraars beheersen risico's bewust ingekocht verlies onvoldoende

Verzekeraars beheersen risico's bewust ingekocht verlies onvoldoende

Instellingen hanteren veelal een bewuste strategie als verlieslatende producten in de Motor WA- en de WIA-WGA-markt worden gezet, maar de risicobeheersing hierbij...

Sterke toename aansluitingen internet of things

Sterke toename aansluitingen internet of things

Op de mobiele markt is het aantal aansluitingen voor apparaten die communiceren via internet sterk aan het toenemen.   Het gaat dan om simkaarten met een 097-nummer...

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

De grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van de Autoriteit...

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

Gezien het toenemende belang van online reviews pleit de ACM voor meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren...

Consumenten zoeken zekerheid bij keuze zorgpolis

Consumenten zoeken zekerheid bij keuze zorgpolis

Consumenten zoeken zekerheid bij de keuze van hun zorgverzekering. Dit geldt met name voor consumenten die al lange tijd bij dezelfde zorgverzekeraar zitten. De...