Adfiz blijft lobbyen voor behoud collectiviteitskorting

Operatiekamer via Pixabay 2

Adfiz zet de lobby voor het behoud van collectiviteitskorting bij zorgverzekeringen voort. De organisatie roept leden op de resultaten van de vorig jaar ingevulde modeloverzichten zorginhoudelijke afspraken te delen ten behoeve van een rapport "over de meerwaarde van zorgcollectiviteiten en de rol van jou als adviseur. Dit rapport willen we vervolgens inzetten voor onze lobby".

De minister verlaagde de maximaal toegestane collectiviteitskorting vorig jaar van tien naar vijf procent. Hij overweegt de korting helemaal af te schaffen. Dit omdat er onvoldoende zorginhoudelijke afspraken gemaakt zouden worden. Volgens Adfiz worden dit soort afspraken wel degelijk gemaakt en is collectiviteitskorting daarom goed te verdedigen.

Adfiz: "Minister Bruins heeft aangegeven in de eerste maanden van dit jaar het collectiviteitsstelsel opnieuw te evalueren. Hierbij wordt gekeken of het aantal modelovereenkomsten is afgenomen en in hoeverre er meer zorginhoudelijke afspraken worden gemaakt bij de overgebleven collectiviteiten. Het spreekt voor zich dat wij als branchevereniging ook onze bijdrage leveren aan deze evaluatie. Hierbij vinden wij het van belang niet alleen te reageren, maar ook ons eigen verhaal neer te zetten. De afgelopen jaren is er door adviseurs en zorgverzekeraars immers veel werk verzet om zorginhoudelijke afspraken te maken die daadwerkelijk het verschil maken voor verzekerden."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz stelt corona-informatie beschikbaar voor hele markt

Adfiz stelt corona-informatie beschikbaar voor hele markt

Adfiz stelt haar coronapagina beschikbaar voor de hele markt. Zo verzamelen Adfiz en het Verbond van Verzekeraars vragen over verzekeringen te verzamelen en samen...

Coronavirus: premiebetaling tijdelijk opgeschort?

Coronavirus: premiebetaling tijdelijk opgeschort?

Adfiz meldt in gesprek te zijn met het Verbond over de vraag of in verband met de coronacrisis de premiebetaling tijdelijk opgeschort kan worden zonder de dekking...

Transparant zijn over dienstverlening

Transparant zijn over dienstverlening

Voor een goed klantbegrip is het cruciaal dat de nadruk ligt op de waarde en opbrengst van de dienstverlening, betoogt Adfiz in het katern 'Ken je vak!' in VVP...

Eigen risico zorgverzekering bij test op coronavirus nog niet geschrapt

Eigen risico zorgverzekering bij test op coronavirus nog niet geschrapt

Het lukt het kabinet nog niet om de kosten van een test op het coronavirus niet ten laste te laten komen van het eigen risico zorgverzekering, zoals gevraagd door...

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen het communicatieplatform Safebay twee maanden lang gratis beschikbaar. Op deze manier willen Anva en Adfiz adivseurs helpen om communicatie...

Coronavirus: Adfiz en Verbond pakken nieuwe vraagstukken op

Coronavirus: Adfiz en Verbond pakken nieuwe vraagstukken op

Adfiz gaat nieuwe vraagstukken over verzekeren en financiën die ontstaan door de maatregelen naar aanleiding van het coronavirus verzamelen en voorleggen aan...

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Alle door het Adfiz-bureau georganiseerde bijeenkomsten zijn met onmiddellijke ingang opgeschort vanwege het coronavirus. Het betreft: 19 maart - Jong Management, ...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

De held van je fans

De held van je fans

(Uit VVP 01-2020) Adviseren is topsport! VVP vraagt branchegenoten naar hun sporthelden en de parallellen tussen adviseren en topsport. Dit keer Enno Wiertsema,...

Transparant zijn over dienstverlening

Transparant zijn over dienstverlening

(Adfiz in VVP 01-2020) Voor een goed klantbegrip is het cruciaal dat de nadruk ligt op de waarde en opbrengst van de dienstverlening. Het ‘transparantievraagstuk’...