Adfiz in gesprek met Consumentenbond over onderzoek serviceabonnementen

Document gesprek kantoor via Pixabay

Adfiz gaat het gesprek aan met de Consumentenbond, die stelt dat serviceabonnementen van hypotheekadviseurs vaak gebakken lucht zijn. Adfiz: "De Consumentenbond heeft de uitkomsten van een vergelijking van serviceabonnementen van financieel advieskantoren gepubliceerd. In dit onderzoek wordt benadrukt dat serviceabonnementen tijdens de looptijd van een complex product grote toegevoegde waarde voor de consument kunnen hebben. Tegelijkertijd wordt over sommige diensten binnen serviceabonnementen pittige uitspraken gedaan. Zo wordt het bieden van de wettelijke zorgplicht en het bijhouden van de administratie door de Consumentenbond weggezet als “nonsens en gebakken lucht”. Met zo’n algemene conclusie gaat de Consumentenbond veel te kort door de bocht. Ook heeft Adfiz haar vraagtekens over de manier waarop en met wie het onderzoek is uitgevoerd. Wij hebben dan ook de afspraak gemaakt met de Consumentenbond om op korte termijn om tafel te gaan zitten over de uitkomsten van de vergelijking.       

"De vergelijking van de Consumentenbond ziet met name op de serviceabonnementen van hypotheekketens. Ook zijn de serviceabonnementen van een aantal grotere zelfstandige advieskantoren zijn vergeleken. Wij zullen ons de komende dagen verdiepen in de uitkomsten en contact zoeken met de betreffende advieskantoren en op een later moment met een uitgebreidere, inhoudelijke reactie komen."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Piet Visser - KWALITEITverzekeringen 30 oktober 2021

Mijn reactie is te vinden onder het kopje: 'Adviseur Visser reageert op artikel Consumentengids 'Betalen voor gebakken lucht'.

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea heeft een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond over een finale...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...