Adfiz in gesprek met RVO over uitleg Wts

Overstroming via Pixabay

Adfiz is in gesprek met de RVO over de Wts-vergoeding van schade aan de binnenzijde van de woning na de watersnood in Limburg. Adfiz: “Schade aan de woning is op de website van de RVO gedefinieerd als ‘schade aan de buitenkant, zoals muren, deuren en ramen’. Schade aan de binnenzijde van de woning – zoals schade aan de binnenmuren, elektra, vloeren, keuken – lijkt dus uitgesloten van dekking. De RVO heeft ons echter te kennen gegeven dat het niet de bedoeling is geweest dergelijke schade uit te sluiten van de mogelijkheid tot schadevergoeding. Er wordt op korte termijn besloten of de definities worden aangepast. Hoe dan ook raadt de RVO aan om alle schade die mogelijk niet onder de verzekeringsdekking valt zo spoedig mogelijk te melden bij de RVO, zodat de afhandeling in gang gezet kan worden.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst op 13 januari

Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst op 13 januari

Zoals gebruikelijk opent Adfiz het verzekeringsbranchejaar op de tweede donderdag van januari met de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst. Na de online-editie van 2021 dit...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Wijzigingen assurantiebelasting per 1-1-2022

Wijzigingen assurantiebelasting per 1-1-2022

(Adfiz in katern Ken je vak! in VVP 4-2021) Met ingang van 1 januari 2022 zijn ook adviseurs die zowel provisie als een directe klantvergoeding (bijvoorbeeld een...

De juiste inzet

De juiste inzet

(Uit VVP 4-2021) Adviseren is topsport! VVVP vraagt branchegenoten naar hun sporthelden en de parallellen tussen adviseren en topsport. Dit keer Adfiz-voorzitter...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

"Maak en houd financieel advies voor iedereen toegankelijk"

"Maak en houd financieel advies voor iedereen toegankelijk"

"Onze ideeën over het voorkomen van financiële problemen zijn niet ingewikkeld: zorg ervoor dat iedereen op een laagdrempelige manier toegang kan krijgen...