Adfiz: nominaties AnsvarIdéa, a.s.r. en TVM in categorie Duurzame Ontwikkeling
AnsvarIdéa, a.s.r. en TVM zijn genomineerd in de categorie Duurzame Ontwikkeling in het vernieuwde Adfiz Prestatie Onderzoek. In taal waren er 45 initiatieven aangemeld voor deze categorie. De jury staat onder leiding van voorzitter Dick-Jan Abbringh (Purpose).
Nominatie 1: AnsvarIdéa met Ansvar Bewust. De Ansvar Bewust-lijn bestaat uit een viertal verzekeringsproducten die aansluiten bij een duurzame levensstijl. Het gaat daarbij om verzekeringsproducten die niet alleen de focus leggen op financiële compensatie bij schade, maar ook op het aanbieden van maatschappelijke en economische services. Daarnaast is er aandacht voor het meeverzekeren van duurzame installaties en duurzaam (deel)gedrag en voor duurzaam schadeherstel. Zo beoogt AnsvarIdéa bij te dragen aan het realiseren van een betrokken en circulaire economie.
Nominatie 2: a.s.r. met Platform duurzaam wonen. Via het Platform duurzaam wonen biedt a.s.r. klanten inzicht in verduurzamingsopties en de mogelijkheden om dit te financieren en verzekeren. Samen met financial influencer PorteRenee.nl en Milieu Centraal worden blogs, interviews, vlogs, podcasts etc. gemaakt om bezoekers inzicht te bieden in de opties die ze hebben om te verduurzamen. En ze daarbij te laten zien dat verduurzamen niet ingewikkeld hoeft te zijn en je met elk budget kunt verduurzamen. Zo wil a.s.r. van verduurzaming en financiële producten een high interest product maken.
Nominatie 3: TVM Verzekeringen met Zero emissie verzekering. Met de Zero emissie verzekering wil TVM elektrisch en waterstof aangedreven voertuigen voor transport en logistiek verzekerbaar houden. De verzekering biedt een aantal extra dekkingen om de extra risico's van deze voertuigen beter te ondervangen. Zo helpt de verzekeraar transportondernemers bij de transitie naar zero emissie vervoer, zodat ze in 2030 aan alle eisen verplichtingen voldoen.
De komende dagen worden de genomineerden voor de andere themaprijzen bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaars per categorie worden op 12 januari bekend gemaakt tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst.
Reactie toevoegen
Meer over
Gemberbierijs en boter op het hoofd
(Uit VVP 1-2025) Wat is hot en wat is not in verzekeringsland? VVP bespreekt het in de rubriek ‘Actueel op de korrel’. Dit keer zoete koekjes worden...
a.s.r. introduceert ESG-rapportages voor pensioenbeleggingen
a.s.r. introduceert ESG-rapportages om deelnemers inzicht te geven in het maatschappelijke rendement van hun pensioenbeleggingen en de integratie van duurzaamheid...
(Adfiz in Ken je vak! VVP 1-2025) Vanaf 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) in werking. Deze Europese Toegankelijkheidsrichtlijn bevat voorschriften...
De stroom tegen keert het tij niet!
(Paul Burger, AnsvarIdéa/Turien & Co., in Ken je vak! VVP 1-2025) Wordt het geen tijd om als branche bij verduurzaming nog veel sneller te schakelen?...
Wiertsema: "Periodieke examencircus ombuigen in waardecreërend opleidingencircuit"
"Het ombuigen van het kostbare periodieke examencircus in een waardecreërend opleidingencircuit", aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn,...
Ondernemersuitdaging? Zet een HBO-student in
HBO-studenten kunnen sinds kort bij een aantal HBO-instellingen op een nieuwe manier afstuderen; namelijk afstuderen op een ‘beroepsproduct’, zo laat...
"Ook klanten aan zet bij klimaatadaptatie"
“Onze grootste troef? Daar hoef ik niet lang over na te denken. Dat zijn onze klanten. Het informeren van onze klanten is het allerbelangrijkste aspect bij...
Onderzoek naar verzekerbaarheid grote, innovatieve duurzame projecten
Het Verbond van Verzekeraars, Adfiz, Narim en VNAB zijn een onderzoek gestart naar de verzekerbaarheid van grote, innovatieve duurzame projecten. Dit onderzoek brengt...
a.s.r. introduceert klimaattransitieplan
a.s.r. introduceert een klimaattransitieplan. Met deze stap neemt a.s.r. afscheid van het klimaat- en biodiversiteitsverslag. Het plan beschrijft de stappen die...
Joerie van Looij verruilt Adfiz voor theaterwereld
Joerie van Looij stopt per 1 juni als hoofd Communicatie bij Adfiz. Na bijna 20 jaar met passie gewerkt te hebben aan een sterke positie voor onafhankelijk financieel...