Adfiz Prestatie Onderzoek 2025 nominaties Verzekerbaarheid

DAS, Nationale-Nederlanden en TAF zijn genomineerd in de categorie Verzekerbaarheid van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025.
Nominatie 1: DAS met Contracten van DAS
Het creëren van bewustzijn rond juridische risico's en preventie is cruciaal voor zakelijke ondernemers. Het draagt bij aan het betaalbaar en toegankelijk houden van juridische dienstverlening. Met Contracten van DAS biedt DAS de ondernemer modeldocumenten, zoals brieven, reglementen en overeenkomsten, zodat hij slimmer en sterker beslissingen kan nemen. Door afspraken goed vast te leggen wordt namelijk meer juridische zekerheid geboden en kunnen conflicten worden voorkomen. En heeft de ondernemer toch een juridisch conflict, dan staat hij juridisch sterker.
Nominatie 2: Nationale-Nederlanden met Verzekerbaarheid sekswerkers
Sinds 2002 is het voor zelfstandige sekswerkers verplicht om een KvK inschrijving te hebben en belasting te betalen. Echter, tot begin dit jaar was het voor deze groep niet mogelijk om een zakelijke verzekering af te sluiten. Sinds januari 2024 verzekert Nationale-Nederlanden ook deze groep ondernemers. De verzekeringen zijn maatwerk en kunnen alleen afgesloten worden via een adviseur. Met deze stap helpt Nationale-Nederlanden bij het versterken van de financiële positie van de groep sekswerkers die uit zo’n 20.000 ondernemers bestaat.
Nominatie 3: TAF met een AOV met toekomstbestendige dekking tot AOW-leeftijd
Door ondernemers een flexibele arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te bieden die automatisch meegroeit met de AOW-leeftijd, verbetert TAF de zakelijke verzekerbaarheid. TAF verwacht (zoals het er nu naar uitziet) dat ondernemers hiermee via de opt-out vrijstelling kunnen krijgen van de voorgestelde verplichte AOV. Dit biedt hen de flexibiliteit om een dekking te kiezen die beter aansluit bij hun persoonlijke situatie. En adviseurs kunnen toekomstbestendig advies geven met een product dat voldoet aan zowel huidige als toekomstige wettelijke eisen.
Reactie toevoegen
Adfiz roept kabinet op de aangetoonde regeldruk aan te pakken
"Van de onderwerpen die voor onze sector in het rapport aan de orde komen, vragen wij het kabinet om als eerste de dubbele PE-eis en de stapeling van verplichte...
De negatieve cirkel doorbreken
(Enno Wiertsema, directeur Adfiz, in VVP-special Duurzaam Advies 2025) Mijn oproep aan de sector, maar ook richting politici, beleidsmakers, regelgevers, consumentenorganisaties...
Hanneke Jukema vertrekt als CEO van DAS
DAS kondigt aan dat CEO Hanneke Jukema per 1 mei haar functie neerlegt. Na twee termijnen van vier jaar is conform de Corporate Governance code en in goed overleg...
Veranderende risico's door circulaire economie: een verkenning
(Adfiz en INSVER in VVP-special Duurzaam Advies 2025) De circulaire economie zal steeds meer terrein winnen als antwoord op klimaatverandering, schaarste van grondstoffen...

Adfiz: update overzicht klimaatrisico’s in polisvoorwaarden
Adfiz heeft in het kennisportaal Klimaatrisico's de polisvoorwaarden bijgewerkt van een aantal schadeverzekeringen. "Polisvoorwaarden van opstal- en inboedelverzekeringen...
Nieuwe medewerkers vinden, het kan wél
"Goede collega's aantrekken is voor een groot deel iets wat je zelf in de hand hebt. Je moet het écht willen, doen en blijven doen, want het komt niet vanzelf...
Adfiz en INSVER ontwikkelen nieuwe verduurzamingstools
Adfiz en INSVER hebben twee nieuwe praktische tools ontwikkeld ter ondersteuning van de verduurzaming van de eigen bedrijfsvoering. Met de tool Stappenplan kan...
Tijdens een extra online Algemene Ledenvergadering is Willeke van de Weerd-Schreuder, algemeen directeur van Ecclesia, benoemd als nieuw bestuurslid van Adfiz. Van...
VVP-special Duurzaam Advies 2025: maak vandaag al het verschil!
De VVP-special Duurzaam Advies 2025 barst uit zijn voegen van concrete praktijktips en tools om consument en ondernemer te kunnen bijstaan met duurzaam advies én...
Cruciale rol adviseur bij relatiebeëindiging
(Adfiz in Ken je vak! VVP 5-6 2024) In het hypotheekgesprek komen veel onderwerpen aan de orde. De klant wil uiteraard alles weten over onderwerpen als de mogelijke...