Adfiz: steeds beter in beeld bij stakeholders

Adfiz

Adfiz toont zich in het jaarverslag 2018 tevreden over haar toegenomen zichtbaarheid bij stakeholders. Het verslag leest: "De afgelopen jaren hebben we gewerkt aan het herstructureren van de vereniging, het hernieuwen van relaties en het bouwen aan vertrouwen. Dat was nodig om invulling te geven aan onze ambitie: breed gezien worden als dé belangenorganisatie voor onafhankelijk financieel advies en daarmee als logische gesprekspartner voor ministeries, toezichthouders, politici en aanbieders. In 2018 hebben we gezien dat dit ontwikkelpad zijn vruchten begint af te werpen. We slagen er steeds beter en makkelijker in om voor ons relevante onderwerpen op de agenda te zetten om zo het debat op gang te brengen en te houden. In deze debatten worden we vaker en eerder door stakeholders geconsulteerd en betrokken bij het ontwikkelen van een aanpak."

29 nieuwe leden

De positieve ontwikkeling die Adfiz ziet in het verstevigen van haar positie als de belangenorganisatie voor de onafhankelijk financieel adviseur en als kenniscentrum, "zien we ook terug in de aanwas van nieuwe leden. Mochten we in 2017 zestien kantoren als nieuw lid verwelkomen; in 2018 waren dat er 29. Door overnames, fusies en bedrijfsbeëindigingen bleef het absolute aantal leden nagenoeg gelijk. Met al onze leden samen vertegenwoordigen we ongeveer 55 procent van de particuliere en 85 procent van de zakelijke markt".

 

 

Reactie toevoegen

 
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....