Adfiz verder in gesprek met De Goudse over Reis App

Vliegtuig vleugel via Pixabay

Adfiz gaat medio augustus verder met De Goudse in gesprek over de Reis App. Adfiz: “De Goudse heeft deze reisverzekering als serviceproduct in de markt gezet en verstrekt er geen provisie over. We hebben De Goudse gevraagd hoe zij de rol van de adviseur zien bij deze nieuwe reisverzekering. Onze indruk is namelijk dat de Reis App niets meer is dan een gewone reisverzekering waarbij gebruik wordt gemaakt van innovatieve technieken om de  te activeren. Veel adviseurs willen - net als bij een traditionele (doorlopende) reisverzekering - een actieve rol hebben bij het afsluiten van de verzekering en bij het afhandelen van een schade. Ook hebben we vragen over hoe geborgd wordt dat een klant van adviseur x (die zich heeft aangemeld voor de Reis App) niet per ongeluk bij adviseur y terechtkomt.M et De Goudse is afgesproken om medio augustus verder te praten over deze en andere vragen die bij ons leven.”

De Goudse Verzekeringen introduceert onlangs een doorlopende reisverzekering waarvoor de gebruikers alleen betalen als zij daadwerkelijk op reis zijn. De verzekering is gebaseerd op een app die de doelgroep gratis vanuit de Apple store op hun telefoon (iPhone) kan downloaden. De Goudse Reis App houdt bij waar de consument is en start de dekking uitsluitend wanneer hij of zij de grens naar het buitenland passeert. De dekking stopt ook weer vanzelf bij terugkeer in Nederland. De klant ontvangt alleen een rekening voor het aantal dagen dat de reis duurt.

Op het moment van lancering was er slechts één adviseur opgenomen in de reisapp. Volgens De Goudse omdat van alle benaderde adviseurs er in eerste instantie slechts één geïnteresseerd was om opgenomen te worden in de app. Maar ook andere adviseurs zijn welkom. Inmiddels hebben zich volgens Adfiz al meerdere adviseurs gemeld bij De Goudse om opgenomen te worden in de Reis App.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...

Dit zijn de 21 genomineerden voor de VVP Advies Award 2023...

Dit zijn de 21 genomineerden voor de VVP Advies Award 2023...

De jury van de VVP Advies Award 2023 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...

Goudse gaat nog meer focussen op ondernemers en zzp'ers

Goudse gaat nog meer focussen op ondernemers en zzp'ers

De Goudse zag in 2022 de netto winst afnemen van 47,4 naar 32,2 miljoen euro, met name als gevolg van een hogere schadelast.  De groepsomzet groeide - als gevolg...

Goudse neemt belang in Midglas en De Glaslijn

Goudse neemt belang in Midglas en De Glaslijn

De Goudse neemt een belang van 35 procent in glasverzekeraar Midglas. Midglas is, met een omzet van 16 miljoen euro (2022) marktleider in deze specifieke niche....

De Goudse verlaagt premie Ondernemers-AOV

De Goudse verlaagt premie Ondernemers-AOV

De Goudse verlaagt de premies voor ondernemers die een AOV willen afsluiten. Deze verlaging geldt vanaf 19 april. De tariefsaanpassing is mogelijk gezien de stijgende...

“We staan 3-1 voor op de volmachten en private equity”

“We staan 3-1 voor op de volmachten en private equity”

De consolidatie en het groter en machtiger worden van enkele partijen zien de local hero's bij de rondetafelbijeenkomsten die Nh1816 en De Goudse onlangs gezamenlijk...

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

"Ieder van ons beschikt over het vermogen om de wereld te beïnvloeden, ten goede of ten kwade. Als je je dat eenmaal beseft, is de vraag hoe je je invloed wilt...

De Goudse breidt belang in VCSW verder uit

De Goudse breidt belang in VCSW verder uit

De Goudse Verzekeringen heeft haar strategisch belang in VCSW aan het begin van het nieuwe jaar uitgebreid tot 49 procent. VCSW is specialist en partner op het gebied...

Kifid laat verzekeraar excuses maken

Kifid laat verzekeraar excuses maken

(Kifid-uitspraak GC 2023-0052) De consument stelt dat de verzekeraar en zijn alarmcentrale geen adequate hulp hebben geboden bij de repatriëring van de man...

Van dwang geen sprake

Van dwang geen sprake

(Kifid-uitspraak GC 2022-1112) Door omstandigheden moest de consument langer in Spanje blijven dan de periode waarvoor de verzekering dekking bood. Dit heeft er...