Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP Dag van het Topadvies uit handen van televisiebekendheid Maureen du Toit (tevens locatiecoördinator bij Lindenhaeghe) die de finaleronde presenteerde. Volgens de jury zijn alle genomineerden uitblinkers in klantgerichtheid en daarmee winnaars. Het publiek koos uiteindelijk voor Adviesbureau Robbe als meest klantgerichte advieskantoor.

Echte, oprechte aandacht voor de klant. Daar draait het om, vertelde Robbe. “Bovenal zijn onze medewerkers betrokken. Wij kennen onze klant en onze klanten kennen ons. Bij echte mensen met echte problemen het verschil maken, dat is het mooie van het vak.” Kenmerkend voor het kantoor is de persoonlijke dienstverlening. Een klant bedacht voor dat laatste ooit zelfs de term Rondje Robbe.

De twee andere advieskantoren, die de finaleronde speelden, waren Dominass Assurantiën uit Ochten en Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen. Zowel Paul Robbe, Hans van Klaarbergen als Jacco Kuiper kregen twee minuten de tijd om de A(dvies)factor van hun kantoor te duiden. “Aandacht, aandacht en aandacht oftewel de drie A’s. Dat is wat Dominass biedt”, aldus Van Klaarbergen. Aan de eerste doelgroep van het kantoor (theologen, waaronder bijna alle predikanten in Nederland), maar ook steeds meer aan andere klanten (uit de regio). Dankzij een specifiek pakket en hele korte lijnen kan Dominass theologen uitstekend bedienen. Uitgangspunten van het kantoor zijn onder meer: doe wat de klant wil én nog iets meer. Speciaal voor de presentatie van de finaleronde onderbrak Hans van Klaarbergen zijn vakantie in Italië.

Bij Kuiper Verzekeringen draait het om de K-factor, vertelde Jacco Kuiper. De K staat voor verschillende zaken (klant, keten, kwaliteit van dienstverlening, kennis en kunde), maar vooral voor Kuiper. Want “klanten en Kuiper”, aldus Kuiper, “zijn één grote familie. We helpen elkaar.” Dat geldt zeker de sectoren waarin Kuiper Verzekeringen zich tot specialist bij uitstek heeft ontwikkeld: pleziervaartuigen en oldtimers. Kuiper vertelde dat zijn kantoor de huidige technologie omarmt, maar nadrukkelijk met het behoud van de K-factor. “We houden de klant centraal.”

Juryvoorzitter Astrid Duits (van de Bovekamp) zei in een vraaggesprek met Du Toit dat het adviesvak een waar ambacht is, dat deze kantoren van grote maatschappelijke waarde zijn en iedere dag uitblinkers zijn in klantgerichtheid, maar dat ze ook heel bescheiden zijn en liever met hun klanten bezig zijn dan met marketing. “De Advies Award is door VVP in het leven geroepen om het adviesvak in het zonnetje te zetten en de trots op het eigen vak weer terug te brengen.”

De finalisten, allen familiebedrijven, vertelden Du Toit dat ze trots waren op de nominatie. “Het is een erkenning voor al het goede werk van onze medewerkers”, zeiden ze. “Het is een prijs voor het hele kantoor.” De nominatie leidden bij alle kantoor ook voor veel felicitaties uit de financiële sector en voor veel (plaatselijke) media-aandacht.

De jury, die verder bestaat uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy), had eerder zes kantoren genomineerd voor de Award. Na een prepresentatie gingen er dus drie naar de finaleronde. De andere drie genomineerden waren Gabriël Financiële Bescherming, Taylor Mates en CM Personal Finance.

De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor onafhankelijk adviseurs. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen: www.vvponline.nl/ondernemerspanel.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Taylor Parkins - Taylor Mates 12 juni 2019

Gefeliciteerd kantoor Robbe met deze terechte waardering voor jullie klantgerichte dienstverlening!

Meer over
Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Natasja Naron

Genomineerd voor Advies Award 2019: Natasja Naron

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Sessie 'Hoe breng je de wow-factor in je adviesorganisatie?' op Dag van het Topadvies

Sessie 'Hoe breng je de wow-factor in je adviesorganisatie?' op Dag van het Topadvies

Hoe breng je de wow-factor in je eigen adviesorganisatie? Dit is het onderwerp van de sessie van psychologe Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), specialist in personeelsbeleid...

Workshop over hospitality op vijfde Dag van het Topadvies

Workshop over hospitality op vijfde Dag van het Topadvies

Het programma van de vijfde editie van de Dag van het Topadvies is met de sessie 'Be my guest!' compleet. Deze vijfde sessie over het rendement van gastvrijheid...

Pitches VVP Advies Award 2019

Pitches VVP Advies Award 2019

De zes genomineerden voor de VVP Advies Award 2019 pitchten hun klantgerichte aanpak woensdagmiddag ten overstaan van de jury. De A(dvies)-factor, zoveel werd wel...

Maureen du Toit presenteert Advies Award 2019

Maureen du Toit presenteert Advies Award 2019

Presentatrice Maureen du Toit, presentatrice, duizendpoot en verbonden als locatiecoördinator aan Lindenhaege, presenteert op de vijfde Dag van het Topadvies...

Ik wil dat mijn medewerkers zich ook bovenwettelijk ontwikkelen. Hoe dwing ik dit af?

Ik wil dat mijn medewerkers zich ook bovenwettelijk ontwikkelen. Hoe dwing ik dit af?

(door Astrid van de Bovekamp, AVDB Advies) Vanuit de wetgeving zijn er voor de verschillende adviesfuncties bepaalde Wft-diploma’s verplicht. Bijvoorbeeld...

Zorg voor volledig klantbeeld!

Zorg voor volledig klantbeeld!

Klantgerichtheid bestaat uit hele basale waarheden. Als de klant een adviseur van vlees en bloed wil, moet die adviseur zich ook wel af en toe bij de klant laten...

Egbert Jan van Bel (Kloteklanten) op VVP Dag van het Topadvies 2019

Egbert Jan van Bel (Kloteklanten) op VVP Dag van het Topadvies 2019

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies

Klantgerichtheidsreis op vijfde Dag van het Topadvies

Hoe maak je de overstap van intermediair naar klantgericht dienstverlener? Dat is hét thema van de sessie van Björn Bierhaalder (MCH) op de vijfde Dag...