Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

Duim omhoog adviescampagne 2019

"Met onze campagne willen we bereiken dat de samenleving het gebruik van de intermediaire financieel routeplanner als iets heel vanzelfsprekends gaat beschouwen", aldus Michiel van der Linde, manager Intermediaire Distributie & Service Lloyds Bank in VVP 4.

VVP vraagt in 2019 financieel dienstverleners een campagne te bedenken die nut en noodzaak van financieel advies bij alle Nederlanders over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol én betaalbaar zijn. De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), maakt de winnende campagne bekend op het VVP Event Waardecreatie voor Advieskantoren van 27 november 2019. Eerder verschenen in VVP campagne-ideeën van: NVHP, Turien & Co., Scildon, Assuport, FVP en Adviesbureau Kooiman & 't Hooght. In VVP 4 volgen ideeën van Lloyds en VKG.

De campagne van Lloyds promoot de adviseur als financieel routeplanner: "Laten we het systeem van de APK en de routeplanner voor de auto eens vertalen naar een periodieke controle van onze financiële zekerheid. Weinig autobezitters hebben echt inzicht in de technische aspecten van hun auto. Tot veel verder dan “dat de auto mooi is en lekker rijdt” komen velen niet. Met het inzicht in de eigen financiële situatie is het nog veel slechter gesteld. Alleen al de onbekendheid met de vraag wat het besteedbaar inkomen is na pensionering, maakt duidelijk dat weinigen dit inzicht op dit moment hebben."

Lees HIER de hele campagne van Lloyds in VVP 4.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adviescampagne 2019: trots op je vak

Adviescampagne 2019: trots op je vak

"Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van de waarde van hun vak", aldus Fred...

Adviescampagne 2019: onafhankelijk spreekuur

Adviescampagne 2019: onafhankelijk spreekuur

"Iedereen kan zonder schroom met zijn of haar adviesvraag bij u terecht – en bij honderden, mogelijk duizenden van uw collega’s in het land. Wij noemen...

De klant vertelt

De klant vertelt

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten...

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

"In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Intermediaire financieel routeplanner

Intermediaire financieel routeplanner

Nederland is een van de weinige landen in de wereld waar de meeste hypotheken en verzekeringen worden aangeschaft via onafhankelijk financieel adviseurs. Daarom...

Hypotheekbedrijven halen geld op voor Cruyff Foundation

Hypotheekbedrijven halen geld op voor Cruyff Foundation

Vanuit de hypotheeksector namen onlangs De Hypotheekshop en Lloyds Bank met een gezamenlijk team deel aan de Cruyff Foundation Cup. De Cruyff Foundation Cup is een...

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

"Kantoren zoeken passend verdienmodel bij onderhoud"

Vrij algemeen leeft de visie dat een groter deel van de werkzaamheden van het advieskantoor in de komende jaren zal bestaan uit onderhoud van in het verleden afgesloten...

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Adviescampagne 2019: daar heb ik over nagedacht hoor!

Onder het motto 'Omdat u het waard bent' verzoekt VVP branchepartijen een campagne te bedenken die de waarde van deskundig, financieel advies onder de aandacht van...

Onderscheid maken

Onderscheid maken

Elk mens is uniek. Dat is prachtig. Maar soms ook lastig. Bijvoorbeeld als het gaat om het scheppen van financiële zekerheid. Ook daarin blijken er geen twee...