Adviescampagne 2019: trots op je vak

Fred de Jong.

"Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van de waarde van hun vak", aldus Fred De Jong in VVP 5. Volgens De Jong moeten adviseurs hun eigen vak veel beter weten te 'verkopen'.

VVP vraagt in 2019 financieel dienstverleners een campagne te bedenken die nut en noodzaak van financieel advies bij alle Nederlanders over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol én betaalbaar zijn. De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), maakt de winnende campagne bekend in december. Eerder verschenen in VVP campagne-ideeën van: NVHP, Turien & Co., Scildon, Assuport, FVP, Adviesbureau Kooiman & 't Hooght, Lloyds en VKG. In VVP 5 zijn de laatste twee ideeën verschenen, van Martin Koot van MoneyView en van onderzoeker Fred de Jong.

De Jong in VVP 5: "De branche slaagt er niet goed in om zichzelf te ‘verkopen’. Terwijl de behoefte aan goed financieel advies alleen maar toeneemt, zo is mijn overtuiging. Daarom hier een pleidooi om de beroepseer en de beroepstrots van het vak financieel advies te definiëren. Omdat daarmee adviseurs beter in staat zijn om reclame te maken voor hun vakgebied. De beste adviescampagne is geen TV-commercial, maar het echte verhaal van hoe de financieel adviseur in de praktijk zijn klanten helpt om betere financiële beslissingen te nemen."

Lees hier het hele artikel.

Mis de diepgang niet en abonneer je nu op VVP, het enige platform puur gericht op adviseurs. Voor een klein bedrag krijg je toegang tot een bron van vakkennis, kun je gratis je ondernemers- en adviesvragen stellen aan de specialisten van het VVP Ondernemerspanel en kun je met korting naar de Vakevents van VVP.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Financieel adviseur mag geen cruciaal beroep zijn

Financieel adviseur mag geen cruciaal beroep zijn

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Nederland telt ruim 85. 000 adviseurs met een Wft-diploma. In hoeverre hebben deze adviseurs een cruciaal beroep? Eigenlijk...

Onderzoek naar toekomst van intermediair

Onderzoek naar toekomst van intermediair

MCH Consultancy en Adviesbureau Fred de Jong zijn in samenwerking met VKG onderzoek gestart naar detoekomst van het intermediair. Zij roepen adviseurs op aan het...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

Van tussenpersoon naar financieel regisseur

Van tussenpersoon naar financieel regisseur

De intermediaire markt krimpt in aantal kantoren. Op dit moment zijn er nog net iets meer dan 6.000 intermediairs actief. Hoewel ze allemaal te boek staan als...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

Geef de MKB-er meer financiële grip

Geef de MKB-er meer financiële grip

Binnen de financiële sector wordt veel gesproken over financiële zelfredzaamheid, financiële gezondheid en financieel fit. Daarbij ligt de focus...

Adviescampagne 2019: onafhankelijk spreekuur

Adviescampagne 2019: onafhankelijk spreekuur

"Iedereen kan zonder schroom met zijn of haar adviesvraag bij u terecht – en bij honderden, mogelijk duizenden van uw collega’s in het land. Wij noemen...

De klant vertelt

De klant vertelt

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten...

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

"In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product...

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

Adviescampagne 2019: Lloyds promoot intermediaire financieel routeplanner

"Met onze campagne willen we bereiken dat de samenleving het gebruik van de intermediaire financieel routeplanner als iets heel vanzelfsprekends gaat beschouwen",...