Adviescampagne 2019: trots op je vak

Fred de Jong.

"Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van de waarde van hun vak", aldus Fred De Jong in VVP 5. Volgens De Jong moeten adviseurs hun eigen vak veel beter weten te 'verkopen'.

VVP vraagt in 2019 financieel dienstverleners een campagne te bedenken die nut en noodzaak van financieel advies bij alle Nederlanders over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol én betaalbaar zijn. De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), maakt de winnende campagne bekend in december. Eerder verschenen in VVP campagne-ideeën van: NVHP, Turien & Co., Scildon, Assuport, FVP, Adviesbureau Kooiman & 't Hooght, Lloyds en VKG. In VVP 5 zijn de laatste twee ideeën verschenen, van Martin Koot van MoneyView en van onderzoeker Fred de Jong.

De Jong in VVP 5: "De branche slaagt er niet goed in om zichzelf te ‘verkopen’. Terwijl de behoefte aan goed financieel advies alleen maar toeneemt, zo is mijn overtuiging. Daarom hier een pleidooi om de beroepseer en de beroepstrots van het vak financieel advies te definiëren. Omdat daarmee adviseurs beter in staat zijn om reclame te maken voor hun vakgebied. De beste adviescampagne is geen TV-commercial, maar het echte verhaal van hoe de financieel adviseur in de praktijk zijn klanten helpt om betere financiële beslissingen te nemen."

Lees hier het hele artikel.

Mis de diepgang niet en abonneer je nu op VVP, het enige platform puur gericht op adviseurs. Voor een klein bedrag krijg je toegang tot een bron van vakkennis, kun je gratis je ondernemers- en adviesvragen stellen aan de specialisten van het VVP Ondernemerspanel en kun je met korting naar de Vakevents van VVP.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Waar is de ambitie in de adviessector?

Waar is de ambitie in de adviessector?

"John F. Kennedy vroeg ooit aan een schoonmaker die de vloeren aan het dweilen was op het NASA hoofdkwartier, wat hij daar deed. Hij antwoordde dat hij meehielp...

’Startende intermediairs tonen veel lef’

’Startende intermediairs tonen veel lef’

"Startende intermediairs hebben lef. Ze investeren duizenden euro’s in hun bedrijf, terwijl ze verwachten dat het aantal intermediairs verder daalt." Met...

"aantal financiële intermediairs zal halveren"

"aantal financiële intermediairs zal halveren"

In 2016 is het aantal financiële intermediairs met bijna de helft gedaald ten opzichte van 2006. Aldus een persbericht Baken Adviesgroep en Adviesbureau Fred...