Adviescampagne: belevingingscampagne VKG: de klant als ervaringsdeskundige

Adviescampagne 2019

"In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product aantoont. Altijd zijn ‘zij’ aan het woord. Nooit de ervaringsdeskundige, de klant. Wij bieden de ervaringsdeskundige een platform", aldus Marieke de Beer, teammanager Marketing & Communicatie bij VKG in VVP 4.

VVP vraagt in 2019 financieel dienstverleners een campagne te bedenken die nut en noodzaak van financieel advies bij alle Nederlanders over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol én betaalbaar zijn. De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), maakt de winnende campagne bekend op het VVP Event Waardecreatie voor Advieskantoren van 27 november 2019. Eerder verschenen in VVP campagne-ideeën van: NVHP, Turien & Co., Scildon, Assuport, FVP en Adviesbureau Kooiman & 't Hooght. In VVP 4 volgen ideeën van Lloyds en VKG.

De campagne van VKG brengt de klant als ervaringsdeskundige in beeld. " Een belevingscampagne aan de hand van mooie pure verhalen van echte klanten over hun lokale held. Een adviseur die door zijn zorg de stress van bijvoorbeeld een lastige schade heeft weggenomen. Een raadsman die heeft gezorgd dat de hypotheek van het droomhuis is gepasseerd of de ondernemer helpt het bedrijfskrediet te krijgen om te groeien."

Lees HIER de hele campagne van VKG in VVP 4.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Jury Adviescampagne 2019 bekend

Jury Adviescampagne 2019 bekend

De jury van de Adviescampagne 2019 bestaat uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day), merkenbouwer en reclamestrateeg Bert...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Samen zorgen voor positieve publiciteit

Samen zorgen voor positieve publiciteit

Het collectieve beeld van de financieel adviseur laat zich verbeteren door als groep regelmatig te zorgen voor positieve publiciteit. Onderwerpen genoeg om bij...