Adviseur de gebeten hond...
(Kifid-uitspraak GC 2024-0941) De consument stelt dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden en vordert schadevergoeding. De tussenpersoon heeft, ondanks herhaaldelijke verzoeken daartoe, niet op de vordering gereageerd. De vordering (896 euro) wordt als niet zijnde onrechtmatig of ongegrond toegewezen.
De consument klaagt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden. De consument is door een buurman aansprakelijk gesteld omdat de hond van de consument de hond van de buurman zou hebben gebeten. De consument heeft de aansprakelijkstelling en zijn visie hierop gemeld bij de tussenpersoon. De consument heeft de tussenpersoon meermaals om informatie over de voortgang van de melding gevraagd, maar geen reactie van de tussenpersoon ontvangen. De consument heeft op 6 mei 2024 de verzekeraar om informatie over de voortgang van de melding verzocht en toen bleek dat de tussenpersoon de melding niet heeft doorgegeven aan de verzekeraar.
De commissie: "De tussenpersoon heeft geen verweer gevoerd en heeft de vordering dus ook niet
weersproken. De vordering dient daarom te worden toegewezen, tenzij de vordering de commissie
onrechtmatig of ongegrond voorkomt. Daarvan is geen sprake, zodat de vordering wordt
toegewezen zoals gevorderd."
Reactie toevoegen
Schade aan voorgevel ontstond niet plotseling
(Kifid-uitspraak GC 2025-0213) De consument vordert uitkering onder de verzekering van de schade aan de voorgevel van zijn woonhuis, bestaande uit vochtplekken in...
Klager met etalagebenen staat te kijk
(Kifid-uitspraken GC 2025-0204 en GC 2025-0205) De verzekeraar heeft de verzekering beëindigd en de verstrekte uitkeringen (47.467,63 euro) en de kosten gemaakt...
Verzekeraar mag premie met 40 procent verhogen
(Kifid-uitspraak GC 2025-0198) De verzekeraar heeft de premie van de verzekering van de consumenten per verlengingsdatum verhoogd. De consumenten zijn het daar niet...
(Kifid-uitspraak GC 2025-0193) De drie dochters van de consument hebben tijdens een vakantie in Marokko voedselvergiftiging opgelopen. Daarnaast hebben zij klachten...
Uit de bocht bij aanvraag motorverzekering
(Kifid-uitspraak GC 2025-0186) De consument heeft een motorverzekering afgesloten bij de verzekeraar. In het aanvraagformulier heeft hij aangegeven dat er geen sprake...
(Kifid-uitspraak GC 2025-0183) De bewoordingen in de voorwaarden “uw kostbare spullen (…) buiten handbereik achterlaten, en/of zonder toezicht in een...
Geen geweldsinwerking van buitenaf
(Kifid-uitspraak GC 2025-0178) De Geschillencommissie is van oordeel dat de consument onvoldoende heeft bewezen dat de schade die hij claimt rechtstreeks en zonder...
Schending zorgplicht kost adviseur tien mille
(Kifid-einduitspraak GC 2024-0730B) In de tussenuitspraak heeft de Geschillencommissie geoordeeld dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden. Partijen hebben...
Consument moet bewijzen dat schademelding bij verzekeraar is aangekomen
(Kifid-uitspraak GC 2025-0167) Er is schade ontstaan aan de woning van de consument door binnenstromend regenwater. De consument verwijt de verzekeraar dat deze...
Viva Las Vegas maar niet heus...
(Kifid-uitspraak GC 2025-0134) De consumenten verbleven van 16 juli 2024 tot en met 8 augustus 2024 in de Verenigde Staten. Op 19 juli 2024 vond er een wereldwijde...