Adviseur heeft geen nazorgplicht klant regelmatig te bezoeken

Overleg klant document via Pixabay

De nazorgplicht van tussenpersonen strekt niet zo ver dat zij hun klanten regelmatig dienen te bezoeken en/of regelmatig dienen uit te nodigen voor een gesprek op kantoor. Aldus de Commissie van Beroep van Kifid in uitspraak CvB 2020-033.

De Commissie van Beroep maakt daarmee korte metten met dit door de klagende consument aangereikte argument.

Ter beoordeling stond onder meer of de adviseur zich in de periode vanaf 27januari 1995 tot aan de datum van afkoop van de beleggingsverzekering in 2012 door handelen of nalaten schuldig heeft gemaakt aan schending van een op haar rustende zorgplicht. Dat is niet het geval, zo neemt de Commissie van Beroep het eerdere oordeel over van de Geschillencommissie.

Reactie toevoegen

 
Doorreis niet verzekerd

Doorreis niet verzekerd

(Kifid-uitspraak GC 2025-0526) De consumenten vorderen vergoeding van extra kosten door uitval van een trein tussen Parijs en Annecy als gevolg van storm. De...

Spoelbak is geen sanitair toestel aangesloten op waterleiding

Spoelbak is geen sanitair toestel aangesloten op waterleiding

(Kifid-uitspraak GC 2025-0532) De consument klaagt dat de verzekeraar onterecht dekking weigert voor waterschade door het overstromen van de spoelbak in de...

96 wil nog niet zeggen dat je binnenkort overlijdt

96 wil nog niet zeggen dat je binnenkort overlijdt

(Kifid-uitspraak GC 2025-0518) De verzekeraar heeft dekking geweigerd voor de annulering van een reis naar Oostenrijk na een val van de 96-jarige (schoon)moeder...

Diefstal drone dreunt na

Diefstal drone dreunt na

(Kifid-uitspraak GC 2025-0506) Tijdens een reis is de rugtas van de consument gestolen. In de gestolen rugtas van de consument zat onder andere een drone. De...

Dubbel premie betalen is voor eigen rekening

Dubbel premie betalen is voor eigen rekening

(Kifid-uitspraak GC 2025-0507) De consument is gedurende tien maanden dubbel WA verzekerd geweest. Zij vordert dat de verzekeraar haar een bedrag van 825,20...

Consument moet eigendom en waarde gestolen bagage kunnen bewijzen

Consument moet eigendom en waarde gestolen bagage kunnen bewijzen

(Kifid-uitspraak GC 2025-0498) De consumenten vorderen vergoeding vanwege gestolen bagage. De verzekeraar weigert dekking, omdat de consumenten enerzijds niet...

Verzekeraar moet alsnog wettelijke rente (over 10,95 euro) vergoeden

Verzekeraar moet alsnog wettelijke rente (over 10,95 euro) vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2025-0499) De consument heeft de verzekering opgezegd. De verzekeraar heeft deze opzegging niet verwerkt. Nadat de consument een klacht...

Niet alle huishoudongelukjes verzekerd

Niet alle huishoudongelukjes verzekerd

(Kifid-uitspraak GC 2025-0486) De consument vordert vergoeding van schade aan zijn parketvloer. Hij heeft bij het optuigen van de kerstboom water gemorst, wat...

Consument moet kennis nemen van inreisvoorwaarden

Consument moet kennis nemen van inreisvoorwaarden

(Kifid-uitspraak GC 2025-0481) De consument vordert vergoeding van de annuleringskosten van zijn reis naar Canada omdat hem de toegang tot dat land is geweigerd...

Vandalisme bij langdurige leegstaand ook elders niet verzekerbaar

Vandalisme bij langdurige leegstaand ook elders niet verzekerbaar

(Kifid-uitspraak GC 2025-0483) De consumenten hebben een adviesgesprek gehad met een adviseur buitendienst van de verzekeraar. Tijdens het gesprek hebben de...