Adviseur moet in beweging komen
Adviseurs die op de oude manier blijven werken, krijgen het zwaar, stellen Jochem Davids en Tony Dingemanse (RISK Ventures) in vakblad VVP 8, dat komende dinsdag verschijnt.
RISK Ventures, onderdeel van van RISK.nl, is verantwoordelijk voor insurtech-innovaties als InsureApp en Sluiteenverzekering.nl. Insurtech kan volgens Davids en Dingemanse al veel meer dan menigeen denkt. Zij wijzen onder meer op het actief gebruik van gegevens die smartphones genereren en de inzet van slimme chatbots. Een claimafhandeling in enkele seconden is allang geen sciencefiction meer. Alleen adviseurs die hun ogen sluiten voor nieuwe mogelijkheden, moeten naar mening van de innovators vrezen voor hun baan. Gedetailleerde kennis van de klant is de sleutel tot succes, maar dan moeten adviseurs wel in beweging komen.
Gedeelde geschiedenis
Adviseur van de maand Iet Jongbloed (Du Chattel & Jongbloed) vraagt zich in VVP 8 juist af wat technologische ontwikkelingen de klant per saldo opleveren. Ze was er zelf vroeg bij met VrijVerzekerd.nl, maar kon niet op tegen het marketinggeweld van verzekeraars. De laatstgenoemden zijn volgens Jongbloed 'in hun jacht naar omzet en innovatie' de gedeelde geschiedenis met adviseurs vergeten.
Storm op komst
De ruim honderd bezoekers van VVP Event Inkomen, gehouden op 20 september in het Rotterdamse VNAB Kennis- en Ontmoetingscentrum, bevinden zich in een periode van relatieve rust. Stilte voor de storm, meldt spreker Janthony Wielink (Enkwest Opleiding & Advies). Inkomensadviseurs kunnen hun borst natmaken, want er komt een storm van wet- en regelgeving aan.
VVP 8, verschijningsdatum: 3 oktober.
Reactie toevoegen
Meer over
VVP-event Inkomen: kleur bekennen!
VVP organiseert op woensdagmiddag 2 juli haar zevende vakevent Inkomen. Plenaire sprekers zijn Janthony Wielink (Enkwest) en Annemieke Postema (AOVdokter, RADI AOV)....
Er zit muziek in pensioen en vermogen!
Het tweede VVP-event Pensioen & Vermogen, dinsdagmiddag gehouden, stond in het teken van omdenken. Omdenken van beleggingsrisico naar doelrisico, van duurzaam...
Verbond en Plug and Play Insurtech lanceren Open Insurtech-programma in Nederland
Het Verbond van Verzekeraars start samen met het wereldwijde open innovatieplatform Plug and Play Tech Center uit Silicon Valley een Insurtech-programma in Nederland....
Webinar 'Tien tips voor je website'
Dutch Media Lab organiseert 21 juni om 11 uur in samenwerking met Bureau DFO en Faster Forward het webinar ‘Tien tips voor je website! Optimaliseer je website...
Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod
Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...
Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden
Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...
Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens
Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de...
Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Bijna driekwart (74 procent) van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt...
2020: Trek je netwerkschoenen aan!
(Door Harold Mahadew, Verbond van Verzekeraars) Blijf bij de start van dit nieuwe decennium niet hangen in de ‘oude’ wereld, maar zoek vooral de samenwerking...

AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen
De meeste vergelijkingssites tonen volgens de AFM na het maken van een vergelijking eerst een betaalde Top 3. De AFM vindt dit niet wenselijk. De volgorde van een...