Adviseur moet in beweging komen

Tony Dingemanse en Jochem Davids (RISK Ventures)

Adviseurs die op de oude manier blijven werken, krijgen het zwaar, stellen Jochem Davids en Tony Dingemanse (RISK Ventures) in vakblad VVP 8, dat komende dinsdag verschijnt.

RISK Ventures, onderdeel van van RISK.nl, is verantwoordelijk voor insurtech-innovaties als InsureApp en Sluiteenverzekering.nl. Insurtech kan volgens Davids en Dingemanse al veel meer dan menigeen denkt. Zij wijzen onder meer op het actief gebruik van gegevens die smartphones genereren en de inzet van slimme chatbots. Een claimafhandeling in enkele seconden is allang geen sciencefiction meer. Alleen adviseurs die hun ogen sluiten voor nieuwe mogelijkheden, moeten naar mening van de innovators vrezen voor hun baan. Gedetailleerde kennis van de klant is de sleutel tot succes, maar dan moeten adviseurs wel in beweging komen.

Gedeelde geschiedenis

Adviseur van de maand Iet Jongbloed (Du Chattel & Jongbloed) vraagt zich in VVP 8 juist af wat technologische ontwikkelingen de klant per saldo opleveren. Ze was er zelf vroeg bij met VrijVerzekerd.nl, maar kon niet op tegen het marketinggeweld van verzekeraars. De laatstgenoemden zijn volgens Jongbloed 'in hun jacht naar omzet en innovatie' de gedeelde geschiedenis met adviseurs vergeten. 

Storm op komst

De ruim honderd bezoekers van VVP Event Inkomen, gehouden op 20 september in het Rotterdamse VNAB Kennis- en Ontmoetingscentrum, bevinden zich in een periode van relatieve rust. Stilte voor de storm, meldt spreker Janthony Wielink (Enkwest Opleiding & Advies). Inkomensadviseurs kunnen hun borst natmaken, want er komt een storm van wet- en regelgeving aan. 

VVP 8, verschijningsdatum: 3 oktober.

 

      

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verbond en Plug and Play Insurtech lanceren Open Insurtech-programma in Nederland

Verbond en Plug and Play Insurtech lanceren Open Insurtech-programma in Nederland

Het Verbond van Verzekeraars start samen met het wereldwijde open innovatieplatform Plug and Play Tech Center uit Silicon Valley een Insurtech-programma in Nederland....

Webinar 'Tien tips voor je website'

Webinar 'Tien tips voor je website'

Dutch Media Lab organiseert 21 juni om 11 uur in samenwerking met Bureau DFO en Faster Forward het webinar ‘Tien tips voor je website! Optimaliseer je website...

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de...

Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Bijna driekwart (74 procent) van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt...

2020: Trek je netwerkschoenen aan!

2020: Trek je netwerkschoenen aan!

(Door Harold Mahadew, Verbond van Verzekeraars) Blijf bij de start van dit nieuwe decennium niet hangen in de ‘oude’ wereld, maar zoek vooral de samenwerking...

AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen

AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen

De meeste vergelijkingssites tonen volgens de AFM na het maken van een vergelijking eerst een betaalde Top 3. De AFM vindt dit niet wenselijk. De volgorde van een...

Verbond sluit samenwerkingsovereenkomst met InsurTech Hub München

Verbond sluit samenwerkingsovereenkomst met InsurTech Hub München

Het Verbond van Verzekeraars heeft woensdag een samenwerkingsovereenkomst ondertekend met InsurTech Hub München. De laatste is een ondernemingsplatform met...

Allianz houdt InsurTechDay

Allianz houdt InsurTechDay

Allianz organiseert woensdag (19 juni) haar eerste InsurTechDay. Diverse tech-startups presenteren zich om vervolgens te kijken naar samenwerkingsmogelijkheden met...