VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Cover VVP 4 2019

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken en zich meer te richten op het wegnemen van zorgen bij consumenten. Een belangrijke conclusie uit het ‘Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019’ onder zowel adviseurs als consumenten van Fred de Jong in samenwerking met Björn Bierhaalder (MCH Consultancy) en Susan Visser (Zeker Susan).

In VVP 4 van 9 juli is er volop aandacht aan dit voor adviseurs belangrijke onderzoek dat in opdracht van VVP, DELA en Scildon werd gedaan ten behoeve van de Dag van het Topadvies. VVP 4 staat dan ook weer boordevol tips, best practices en inspiratie voor adviseurs om hun pole position nu en in de toekomst nog beter te verzilveren.

Wat te denken van het tweede rondetafelgesprek onder de titel 'Weet wat je verkoopt' met adviseurs die hun onderneming hebben verkocht. "Het is misschien een nog wel spannender moment dan starten met een bedrijf, het verkopen ervan. In het gesprek vertellen adviseurs Michael Mackaaij, Marcel Polak en Niels Vermolen over hun ervaring met de verkoop van onderneming. Ook overnameadviseur Edwin Bosma (BHB Dullemond, tevens lid van het VVP Ondernemerspanel) deelt zijn praktijkervaringen en geeft tips aan adviseurs die hun adviesbedrijf willen verkopen of een aankoop overwegen.

In dit kader is de visie van VVP 4 van Bob Klijn (Herenvest Groep, eveneens lid van het VVP Ondernemerspanel) minstens zo interessant. Klijn stelt namelijk vragen over de nut en noodzaak van overnames. Hij zegt: "De afgelopen jaren wordt onze branche overspoeld door fusies en overnames. Groot, groter, grootst, lijkt het credo. Dit geldt zowel aan de kant van de verzekeraars, de aanbieders, als aan de kant van het intermediair, de adviseurs. Achter iedere overname zit een strategische keuze. De vraag die wij als branche onszelf zouden mogen stellen is: wat is de toegevoegde waarde van deze consolidatieslag voor de eindklant, de verzekerde?"

Verder uiteraard het praktijkgerichte vakkatern Ken je Vak!, het hart van iedere VVP-editie met need to know informatie voor adviseurs. En uiteraard twee nieuwe ideeën in het kader van de Adviescampagne 2019. VVP vraagt gedurende dit jaar financieel dienstverleners een campagne te bedenken die de meerwaarde van advies breed in Nederland over het voetlicht brengt. De campagne moet impactvol en betaalbaar zijn. In VVP 4 de Adviescampagne van Lloyds Bank en VKG.

De winnaar wordt door de jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), bekend gemaakt op 27 november tijdens het VVP Vakevent 'Waardecreatie'.

Dit en veel en veel meer in VVP 4.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Dag van het Topadvies: "Ik heb geen klanten"

Welkom en afscheid bepalen veel en veel meer gastvrijheid dan het product. Dat was een van de eye openers die Esther Reinders meegaf in de kennissessie die zij namens...

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

Robbe, Dominass en Kuiper finalisten Advies Award 2019

Robbe, Dominass en Kuiper finalisten Advies Award 2019

Paul Robbe van Adviesbureau Robbe uit Oosterhout, Hans van Klaarbergen van Dominass Assurantiën uit Ochten en Jacco Kuiper van Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen...

Genomineerd voor Advies Award 2019: Jacco Kuiper

Genomineerd voor Advies Award 2019: Jacco Kuiper

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Peter Taylor Parkins

Genomineerd voor Advies Award 2019: Peter Taylor Parkins

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Claudia van Swaal

Genomineerd voor Advies Award 2019: Claudia van Swaal

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Hans van Klaarbergen

Genomineerd voor Advies Award 2019: Hans van Klaarbergen

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Genomineerd voor Advies Award 2019: Paul Robbe

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....