Auto en verzekering geïntegreerd

Lightyear 0 - Zenith - Square close 4K

“Voor de verzekering wordt alleen naar de risico’s van het object, de Lightyear, gekeken en niet naar de verzekeringnemer.” Aldus Interpolis en Lightyear bij de lancering woensdagmiddag van de autoverzekering die zij samen hebben ontwikkeld speciaal voor de auto die loopt op zonne-energie.

Chantal Vergouw, divisievoorzitter Interpolis: “Door deze samenwerking krijgen wij inzicht in de auto van de toekomst. Een toekomst waarbij de auto wellicht autonoom rijdt en de afleiding een minder groot risico is voor de automobilist.

“Blockchain-technologie stelt ons in staat om de bestuurder van de Lightyear bij de aankoop de mogelijkheid te bieden de auto rechtstreeks te verzekeren bij de fabrikant, maar wel door Interpolis. Zodra de auto uit het productieproces komt, is de auto zelf, naast het individu, verzekerd bij Lightyear en Interpolis.”

Van de Lightyear bestaat momenteel overigens slechts een eerste model, waarvan – aldus de website van Lightyear - een beperkt aantal exemplaren zal worden geproduceerd. Het model kost rond de 250.000 euro exclusief belastingen. Lightyear wil in 2025 beginnen met de productie van een goedkoper model, de Lightyear 2, die rond de 30.000 euro zou moeten gaan kosten.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verzekeraar mag premie houden als klant vergeet polis stop te zetten

Verzekeraar mag premie houden als klant vergeet polis stop te zetten

(Kifid-uitspraak GC 2024-581) De consument heeft het kenteken van haar auto tijdelijk geschorst, maar is hierbij vergeten haar verzekering stop te zetten. Zij verzoekt...

Nieuwe risico's door embedded finance

Nieuwe risico's door embedded finance

Embedded finance leidt tot nieuwe risico's, meent DNB op grond van een analyse waarin de toezichthouder de integratie van financiële producten in niet-financiële...

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

Ik ga op reis en neem mee… AI als oplossing voor de claimpieken

(Blog door Stephan de Jong, Director Technology & Digital Transformation bij IG&H) Door gebruik te maken van de mogelijkheden van GenAI kunnen verzekeringsmaatschappijen...

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Uit recent onderzoek blijkt dat driekwart van de volwassenen hun telefoon gebruikt terwijl ze actief deelnemen aan het verkeer. Dit gedrag brengt ernstige risico's ...

Inschrijving Jongeren Innovatie Programma 2024 open

Inschrijving Jongeren Innovatie Programma 2024 open

Vanaf nu kan worden ingeschreven op het Jongeren Innovatie Programma (JIP) 2024 van het Verbond van Verzekeraars. Het JIP is er voor young professionals die werken...

Schadevrije jaren gekoppeld aan verzekeringnemer

Schadevrije jaren gekoppeld aan verzekeringnemer

(Kifid-uitspraak GC 2024-0500) De Geschillencommissie overweegt dat schadevrije jaren gekoppeld worden aan de verzekeringnemer. Deze kunnen daarom niet worden toegekend...

De duurzame toekomst van verzekeren

De duurzame toekomst van verzekeren

(Onno Bloemers, First Day Advisory Group, in VVP 3-2024) Tien jaar geleden werd vernieuwing in de verzekeringswereld vooral aangejaagd door de schijnbaar onbegrensde...

Roy van den Anker: "Vloeken in de (verzekerings)kerk"

Roy van den Anker: "Vloeken in de (verzekerings)kerk"

"Versneld een nieuwe economie tot stand brengen. Een mooie doelstelling van het New Financial Forum, maar in onze branche… Het overgrote deel van de voorbeelden...

Autopremies met gemiddeld 65 euro gestegen

Autopremies met gemiddeld 65 euro gestegen

In het eerste kwartaal van 2024 steeg de gemiddelde premie voor autoverzekeringen met 8,2 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2023, aldus onderzoek...

Fast én slow service

Fast én slow service

(Uit katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) “Klanten willen flexibel leven en eisen zowel fast als slow service”, aldus trendonderzoeker Mark...