Bedankt trouwe klant!

Strand blauwe zee via Pixabay

In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Ewald Bary, commercieel directeur Lindenhaeghe.

Bary: "Vorige week ben ik teruggekomen van een heerlijke vakantie. Nadat ik een lekker Nederlandse kop koffie heb gepakt en met diverse collega’s wat heb bijgepraat, kwam daar toch echt het moment om de laptop te openen en eens in mijn inbox te spieken.

"In de enorme berg aan mail die in de weken van mijn afwezigheid was binnengekomen, viel mijn oog direct op een mail met als onderwerp 'We hebben iets leuks voor jou als trouwe klant'. Van de 387 ongelezen mails, was deze toch degene die ik als eerste opende. En wat een warm begin, met als eerste zin: 'Een bedankje van ons, voor jou als trouwe klant'.

"Hoe zou jouw klant reageren als hij of zij op deze manier aandacht krijgt? Welk gevoel zou jouw klant krijgen als je hem zou bellen of mailen met de boodschap dat je blij bent met hem als trouwe klant? En je zou vragen hoe het gaat? Welke opening zou dit bieden om echt het gesprek weer eens aan te gaan?

"Hier ligt wat mij betreft de grote kans voor de adviseur. Mail, bel en bezoek je klanten. Geef ze aandacht, verras en beloon ze. Je zult versteld staan van de reacties!"

Reactie toevoegen

 

Reacties

Brouwers - Brouwers Assurantiën 15 augustus 2019

Wat een baan zeg. Lekker op vakantie, geen mailpost beantwoorden, eerst een bakkie koffie en kletsen op kantoor en dan pas beginnen.En toch gewoon het salaris door betaald. Ik kan je vertellen dat een ondernemer zijn zaak nooit los laat. De volle aandacht voor zijn klanten heeft dat is zijn/haar enigste garantie voor inkomen. Dat dit een commercieel directeur bezig houdt ondernemers doen niets anders.

Meer over