Bert Sonneveld likes & unlikes
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan. Er wordt hard gewerkt aan een professionelere dienstverlening. Wij zien dat specifiek bij de advisering van onze verzekeringen voor bijzondere risico’s. Klanten en potentiële klanten worden goed voorgelicht, het waarom van de keuze voor de Vereende is bij de assurantieadviseur bekend, bijzonderheden als vooruitbetaling en waarborgsom zijn geen verrassing meer en mutaties worden goed geregistreerd en gecontroleerd. Daarnaast zien wij deze ontwikkeling in meer algemene zin ook terug in onze BAVAM-portefeuille. We zien een toegenomen aandacht voor de zorgplicht richting klanten."
Wat kan er beter in de financiële sector?
"Vanuit de schadebehandeling van onze BAVAM-polis zien wij helaas nog veel claims die te voorkomen zijn. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Maar een deel van deze fouten – en dus ontevreden klanten – kan eenvoudig voorkomen worden. Veel klachten hadden voorkomen kunnen worden door een betere vastlegging van de afspraken. Richting klanten, maar zeker ook richting maatschappijen. Het klinkt misschien flauw, maar gestructureerd werken en zaken goed vastleggen kan veel ellende voorkomen. Het is zonde dat een deel van de energie die we er met elkaar insteken om de branche elke dag wat mooier te maken op deze wijze verloren gaat.
"De Vereende speelt graag een actieve rol door onze BAVAM-klanten te adviseren en ondersteunen bij eerste meldingen van mogelijke ontevredenheid van hun klanten. Mijn advies is dan ook om zo vroeg mogelijk contact daarover met ons op te nemen."
Reactie toevoegen
Meer over
Robin van Beem likes & unlikes
"Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan", zegt Robin van Beem (Polis Advocaten) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online. Wat...
"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...
Ron van Kesteren likes & unlikes
"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...
Antoinette Kalkman likes & unlikes
"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...
Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt...
"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...
"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...
Richard Meinders likes & unlikes
"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...
De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...