Bezit ‘slimme’ huishoudelijke apparaten toegenomen

gebruik-slimme-accessoir

In 2024 zei 89 procent van de Nederlandse bevolking een of meer zogenoemde slimme apparaten of systemen in huis te hebben, in 2020 was dat 81 procent. 63 procent had een smart tv, en 61 procent een slimme water-, gas- of elektriciteitsmeter die men op afstand of via een app, kan aflezen. Ruim vier op de tien Nederlanders gebruiken een virtuele assistent (zoals Siri, Google Home, Amazon Alexa, Bixby) via een app of een slim audiosysteem.
Het CBS: "In 2024 had 57 procent van de Nederlanders slimme accessoires zoals een smartwatch, fitnesstracker, sieraden, of draadloze koptelefoon. In 2022 was dat 51 procent. Ook gebruikten meer mensen (22 procent) een auto met ingebouwde internetverbinding dan in 2022 (zeventien procent). Het aantal mensen met slimme gezondheidsapparaten, zoals een bloeddrukmeter, tandenborstel of weegschaal die met internet zijn verbonden, nam ook toe."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Meer mensen slachtoffer van online criminaliteit in 2024

Meer mensen slachtoffer van online criminaliteit in 2024

In 2024 gaven 2,4 miljoen mensen van vijftien jaar of ouder aan in de afgelopen twaalf maanden slachtoffer te zijn geweest van een of meer vormen van online criminaliteit....

Frustratie of innovatie?

Frustratie of innovatie?

(Jack Vos, Onesurance, in VVP 1-2025) Laten we eerlijk zijn: hoe vaak stellen we onszelf de vraag: ‘waarom doen we dit eigenlijk zo?’ De kracht van...

EDI-wallet: kansen maar ook risico's

EDI-wallet: kansen maar ook risico's

De AFM verwacht dat de Europese Digitale Identiteit (EDI) wallet grote impact kan hebben op de financiële sector. De EDI-wallet is een mobiele app waarin digitale...

Van modewoord naar must-have: digitale transformatie in de verzekeringssector

Van modewoord naar must-have: digitale transformatie in de verzekeringssector

(Blog door Stephan de Jong, Managing Director Technology bij IG&H) Digitale transformatie is al lange tijd een belangrijk gespreksonderwerp binnen de verzekeringssector....

VCN Hypotheken introduceert de Hypotheek AI assistent®

VCN Hypotheken introduceert de Hypotheek AI assistent®

Volgens eigen zeggen als eerste serviceprovider komt VCN Hypotheken met een AI-tool voor hypotheken. Financieel adviseurs kunnen binnenkort gebruik maken van deze...

Innoveren met oog voor de mens

Innoveren met oog voor de mens

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Bedrijven die niet innoveren, gaan vroeg of laat out of business, weten de tafelgasten Jaap de Louw (Avéro Achmea)...

Praktijkvoorbeelden business innovation

Praktijkvoorbeelden business innovation

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Het Adfiz Prestatie Onderzoek kent sinds een paar jaar een andere opzet. Nadrukkelijk wordt gezocht naar vernieuwende...

Ethische AI blijft mensenwerk

Ethische AI blijft mensenwerk

(Robert Enters, First Day Advisory Group, in VVP-special Business Innovation 2024) Elke dag wordt er wel een nieuw AI-model gelanceerd. De mogelijkheden van AI...

Adviesalerts! Business Innovation

Adviesalerts! Business Innovation

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Met veel geraas komt technologische en maatschappelijke vernieuwing op u af. Steek uw kop niet in het zand, ga mee met...

Anders kijken naar financieel advies

Anders kijken naar financieel advies

(Fred de Jong in VVP-special Business Innovation 2024) De waarde van financieel advies is niet alleen materieel maar vooral ook immaterieel. Financieel advies...