Blinqx: AI versnelt administratieve verwerking klantgesprek

Joost Heijligers 2025

Sneller, nauwkeuriger en volledig compliant advies. Dat biedt volgens Blinqx de toepassing van kunstmatige intelligentie in eBlinqx Risicomanagement. Joost Heijligers, Commercieel Directeur bij Blinqx Verzekering & Hypotheek: “Ons systeem zorgt ervoor dat alles wat een adviseur ná een klantgesprek moet doen – analyseren, rapporteren, adviseren – in enkele minuten is geregeld. De kracht van de toepassing zit in het feit dat het systeem begrijpt waar een gesprek over gaat. Het herkent risico’s, vertaalt deze naar advies en koppelt er direct concrete vervolgstappen aan – automatisch, maar controleerbaar.

“Het gaat niet om het vervangen van de adviseur, maar om het wegnemen van herhalend werk. De adviseur blijft verantwoordelijk voor de inhoud, maar hoeft zich niet langer bezig te houden met de administratieve verwerking.”

De eerste gebruikers binnen het intermediair, aldus Heijligers, geven aan dat niet alleen de verwerkingstijd drastisch is teruggebracht, maar dat ook de consistentie in klantdossiers is toegenomen. “Er worden minder stappen vergeten, risico’s worden beter onderbouwd vastgelegd, en het adviesproces wordt transparanter.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
VVP Advies Award nieuwe stijl: gespot ruim 160 advieshelden

VVP Advies Award nieuwe stijl: gespot ruim 160 advieshelden

Maar liefst 34 spotters hebben 164 topkantoren aangedragen voor de longlist van de vernieuwde VVP Advies Award. Tijdens de spottersbijeenkomst van 25 juni bij...

Blinqx vierde partner VVP Ondernemersdag 2025

Blinqx vierde partner VVP Ondernemersdag 2025

Na ARAG, Avéro Achmea en Nh1816 is nu ook Blinqx Verzekering en Hypotheek kennispartner geworden van de VVP Ondernemersdag 2025 op donderdagmiddag 25 september...

Finance professionals nog terughoudend in gebruik AI

Finance professionals nog terughoudend in gebruik AI

Ondanks de groeiende aandacht voor AI, heerst er nog altijd grote terughoudendheid onder finance-professionals, zo blijkt uit onderzoek van Conclusion onder...

ABN AMRO lanceert neobank BUUT

ABN AMRO lanceert neobank BUUT

Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO, ontwikkelde in twaalf maanden een volwaardige bank voor een nieuwe generatie: BUUT.  "Simpel in gebruik, interactief,...

Oproep Blinqx en Stiply: "Omarm digitaal ondertekenen"

Oproep Blinqx en Stiply: "Omarm digitaal ondertekenen"

Blinqx Verzekering & Hypotheek en Stiply roepen geldverstrekkers op digitaal ondertekenen te accepteren. "Om de voordelen van digitaal ondertekenen voor alle...

Ai, ai, ai…

Ai, ai, ai…

(Column Martin Koot, MoneyView, in VVP 1-2025) Natuurlijk rukt AI op, het maakt ons werken in veel opzichten makkelijker. Ik ben een ambachtelijk schrijver, ‘mijn’...

Frustratie of innovatie?

Frustratie of innovatie?

(Jack Vos, Onesurance, in VVP 1-2025) Laten we eerlijk zijn: hoe vaak stellen we onszelf de vraag: ‘waarom doen we dit eigenlijk zo?’ De kracht van...

FFP lanceert 'Innovatie Award'

FFP lanceert 'Innovatie Award'

Om innovatie in de wereld van financiële planning te stimuleren lanceert FFP een speciale ‘Innovatie Award’. In 2025 zal deze onderscheiding voor...

Bouwstenen voor succesvol (duurzaam) ondernemen

Bouwstenen voor succesvol (duurzaam) ondernemen

(Uit VVP 1-2025) Ondernemen is meer dan geld verdienen, het is ook van betekenis willen zijn voor je klanten, medewerkers en samenleving in het geheel. Dat was...

Actief klantbeheer

Actief klantbeheer

(Uit VVP 1-2025) Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond...