Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Arend Jan Velsing

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel van zijn beleggingen contant.

Volgens Brand New Day is dit opmerkelijk, omdat het vaak verleidelijk is om als belegger bij dalende beurskoersen een pas op de plaats te maken. Directeur Beleggen Arend Jan Velsink: “Tijdens de koersschommelingen van de afgelopen weken, hebben onze klanten het hoofd koel gehouden. En daar zijn we trots op. Ondanks de oorlog in Oekraïne en de grote koersschommelingen, heeft minder dan drie procent van onze beleggende klanten een opname gedaan tussen de laatste week van februari en half maart. Dat wijkt nauwelijks af van het aantal opnames in een ‘normale’ beursmaand zoals januari (twee procent). Meer dan 97 procent van onze klanten liet zich niet afleiden door de negatieve nieuwsberichten en hield vast aan hun beleggingsplan.”

Het beste wat je als belegger kunt doen, is de blik op de lange termijn houden, aldus Brand New Day. "Wist je
dat een belegger die een pakket wereldwijde aandelen koopt en die slechts een maand vasthoudt, in 40 procent van de gevallen een negatief rendement zou hebben gehaald tijdens de afgelopen honderd beursjaren? Bij een periode van vijf jaar daalt de kans op een negatief rendement naar 20 procent. En wie de rust heeft om twintig jaar onafgebroken te beleggen, heeft in het verleden altijd een positief rendement gehaald. Velsink: “Onze klanten hebben de verleiding weerstaan om hun beleggingen te verkopen tijdens de recente marktonrust. Dat belooft veel goeds voor de rendementen op lange termijn.”

Reactie toevoegen

 
Opnieuw groei voor Brand New Day

Opnieuw groei voor Brand New Day

Brand New Day zag in 2024 de netto winst met 5 procent dalen naar 19 miljoen euro. Wel nam het aantal nieuwe rekeningen met 23 procent toe tot 396.000 en steeg het...

Liever bezuinigen op vakantie dan op pensioen

Liever bezuinigen op vakantie dan op pensioen

Bezuinigen blijft voor veel Nederlanders een terugkerend thema, ook in 2025. Energie is inmiddels een bekende nationale bespaarsport. Boodschappen blijven we echter...

Brand New Day: kerstdrukte bij inleg aanvullend pensioen

Brand New Day: kerstdrukte bij inleg aanvullend pensioen

December is de drukste maand van het jaar voor Brand New Day, stelt directeur Joost Tieland. “We zien in december altijd een enorme piek in het aantal geopende...

Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede

Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede

In de week van de Pensioen3daagse vraagt Brand New Day aandacht voor pensioenarmoede in Nederland. Joost Tieland, directeur: "Een kwart van de Nederlanders zegt...

Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen

Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen

Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...

BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light

BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light

Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'.  Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...

"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"

"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"

Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...

Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt

Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt

Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...

Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...