Brand New Day verlaagt kosten
Brand New Day heeft de kosten voor de vrije beleggingsrekening (box 3) en kinderrekening-beleggen (box 3) verlaagd. Voorheen betaalden klanten over iedere storting die zij deden 0,50 procent aan stortingskosten. Dat is nu verleden tijd. Voor alle andere transacties, zoals het switchen tussen beleggingsfondsen of verkopen van beleggingen, rekende Brand New Day al geen kosten.
Klanten kunnen bij Brand New Day zelf hun fondsen kiezen, maar ook beleggen in modelportefeuilles. De servicekosten voor die modelportefeuilles heeft Brand New Day verlaagd van 0,44 naar 0,34 procent per jaar.
Op televisie met Sander Schimmelpenninck
Brand New Day heeft verder een reclamefilm gemaakt die sinds vorige week op de nationale televisie te zien is. In de spot belicht opiniemaker Sander Schimmelpenninck de voordelen van indexbeleggen. Brand New Day: “Indexbeleggen was volgens ons altijd al de beste manier om verantwoord een buffer voor later op te bouwen. Maar al helemaal in tijden van armetierige spaarrentes, hoge inflatie en cryptokoorts.”
Reactie toevoegen
Nederlander in toenemende mate bezorgd over financiën na pensionering
Nederlanders zijn in toenemende mate bezorgd over hun financiën als ze gaan stoppen met werken en dit sluit aan bij zorgen rond de financiële situatie...
BND: cryptovaluta populairste belegging onder ondernemers
De populairste belegging onder ondernemers zijn momenteel cryptovaluta. Bijna vier op de tien ondernemers belegt in 2023 in crypto, terwijl dat in 2021 nog maar...
VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day: vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’
VVP Ondernemersnetwerk en Brand New Day organiseren komend najaar de vierdaagse training ‘Verdienen met vermogen’ voor financieel advieskantoren. Dit...
Bijna veertig procent wil voor 65e stoppen met werken
Bijna vier op de tien Nederlanders willen al voor hun 65e stoppen met werken, dat is voor de meeste werkenden ruim twee jaar eerder dan de AOW-gerechtigde...
Nieuw pensioenstelsel blinde vlek voor veel Nederlanders
De inhoud van het pensioenakkoord dat het Nederlandse pensioenstelsel grondig zal wijzigen, blijkt voor heel veel Nederlanders een blinde vlek. Bijna de helft (44...
"Nederlanders bezuinigen niet op pensioen"
"Ondanks de gestegen kosten, verminderen maar weinig mensen hun inleg voor pensioen en voor het creëren van een financiële buffer", aldus Brand New Day. Brand...
Brand New Day: pensioenbewustzijn neemt toe
Brand New Day noteerde over 2022 een nettowinst van 10,2 miljoen euro (2021: 11,7 miljoen euro). De nettowinst daalde licht door grote investeringen in marketing,...
"Nederlanders willen meer controle over beleggingen pensioengeld
Veel Nederlanders willen meer controle krijgen over waar hun pensioengeld in wordt geïnvesteerd. Bijna de helft zegt het niet fijn te vinden dat ze momenteel...
Huishoudens kunnen door geldzorgen minder pensioensparen
De enorm gestegen kosten van levensonderhoud lijken veel Nederlanders ervan te weerhouden extra geld opzij te zetten voor hun pensioen. De helft van de mensen zet...
Pensioentweedeling onder zzp’ers: ‘onwetenden’ versus ’boven op de bal’
Er lijkt sprake te zijn, aldus onderzoek in opdracht van Brand New Day, van een tweedeling in de groep zelfstandigen en ondernemers als het om hun pensioenvoorziening...