Brand New Day verlaagt kosten

BND Sander

Brand New Day heeft de kosten voor de vrije beleggingsrekening (box 3) en kinderrekening-beleggen (box 3) verlaagd. Voorheen betaalden klanten over iedere storting die zij deden 0,50 procent aan stortingskosten. Dat is nu verleden tijd. Voor alle andere transacties, zoals het switchen tussen beleggingsfondsen of verkopen van beleggingen, rekende Brand New Day al geen kosten.

Klanten kunnen bij Brand New Day zelf hun fondsen kiezen, maar ook beleggen in modelportefeuilles. De servicekosten voor die modelportefeuilles heeft Brand New Day verlaagd van 0,44 naar 0,34 procent per jaar.

Op televisie met Sander Schimmelpenninck

Brand New Day heeft verder een reclamefilm gemaakt die sinds vorige week op de nationale televisie te zien is. In de spot belicht opiniemaker Sander Schimmelpenninck de voordelen van indexbeleggen. Brand New Day: “Indexbeleggen was volgens ons altijd al de beste manier om verantwoord een buffer voor later op te bouwen. Maar al helemaal in tijden van armetierige spaarrentes, hoge inflatie en cryptokoorts.”

Reactie toevoegen

 
Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede

Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede

In de week van de Pensioen3daagse vraagt Brand New Day aandacht voor pensioenarmoede in Nederland. Joost Tieland, directeur: "Een kwart van de Nederlanders zegt...

Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen

Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen

Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...

BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light

BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light

Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'.  Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...

"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"

"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"

Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...

Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt

Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt

Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...

Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"

De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"

De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...

Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs

Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs

Werkgevers die voor werknemers een flexibele pensioenregeling bij Brand New Day willen afsluiten, kunnen dat nu ook via hun financieel adviseur doen. “De vraag...

Oproep tot helderheid in pensioendossier

Oproep tot helderheid in pensioendossier

“De onzekerheid over mogelijke aanpassingen van het nieuwe pensioenstelsel achteraf is onwenselijk. Mensen weten hierdoor niet meer waar ze aan toe zijn”,...

"Overhevelen individuele pensioenpot kan veel geld opleveren"

"Overhevelen individuele pensioenpot kan veel geld opleveren"

"Nederlanders staan erom bekend dat ze goed op de prijs van producten letten. Bij pensioen valt dat doorgaans tegen. Overstappen naar een beter derde pijler product...