Brand New Day verwelkomt 5000ste werkgever voor haar bedrijfspensioen
Online pensioenbank Brand New Day verwelkomde onlangs de 5.000ste klant van haar bedrijfspensioen: Creditsafe Nederland, dat wordt begeleid door Meijers Assurantiën. “Bij Creditsafe hebben we Brand New Day geadviseerd vanwege het aantrekkelijke tarief voor zowel werkgever als werknemer én de eenvoud van het product. Daarnaast kent Brand New Day een 100 procent restitutiedekking bij overlijden. Dat spreekt veel werknemers aan,” zegt Arjan Stoop, pensioenadviseur bij Meijers Assurantiën.
Aan het einde van het eerste kwartaal van 2020 verwacht Brand New Day de PPI met de meeste werkgevers van Nederland te zijn. Waar Brand New Day een aantal jaren geleden nog een marktaandeel had van rond de 20 procent op basis van het aantal werkgevers, is dat met meer dan 5.000 werkgevers nu ruim 30 procent. Het marktaandeel op basis van het aantal deelnemers bedraagt vijftien procent. Brand New Day heeft eind 2011 een vergunning als PPI gekregen en mag sinds die tijd bedrijfspensioenen aanbieden.
Het totale toevertrouwde vermogen van Brand New Day PPI steeg in een jaar met 61 procent van 620 miljoen euro naar meer dan één miljard euro, waarvan 150 miljoen euro rendement. “Het bereiken van de grens van één miljard euro toevertrouwd vermogen is ook een nieuwe mijlpaal,” zegt directeur Jan Willem Hoitsma van Brand New Day.
Brand New Day richt zich met name op het MKB tot zo’n 1.000 man personeel. ”Binnen dit klantsegment kiezen start- en scaleups met jonge werknemers vaak voor ons”, aldus Hoitsma.
Foto: van links naar rechts Roland den Besten (Brand New Day), Jan Willem Hoitsma (Brand New Day), Gertjan Kaart (Creditsafe Nederland), Marc Blaak (Brand New Day) en Arjan Stoop (Meijers Assurantiën).
Reactie toevoegen
Opnieuw groei voor Brand New Day
Brand New Day zag in 2024 de netto winst met 5 procent dalen naar 19 miljoen euro. Wel nam het aantal nieuwe rekeningen met 23 procent toe tot 396.000 en steeg het...
Liever bezuinigen op vakantie dan op pensioen
Bezuinigen blijft voor veel Nederlanders een terugkerend thema, ook in 2025. Energie is inmiddels een bekende nationale bespaarsport. Boodschappen blijven we echter...
Brand New Day: kerstdrukte bij inleg aanvullend pensioen
December is de drukste maand van het jaar voor Brand New Day, stelt directeur Joost Tieland. “We zien in december altijd een enorme piek in het aantal geopende...
Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede
In de week van de Pensioen3daagse vraagt Brand New Day aandacht voor pensioenarmoede in Nederland. Joost Tieland, directeur: "Een kwart van de Nederlanders zegt...
Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen
Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...
BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light
Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'. Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...
"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"
Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...
Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt
Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...
Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"
De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...
"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"
De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...