Breinkennis: het antwoord op de verandering?

Maurice van den Hemel

Wat betekent het als je breinkennis inzet bij financieel advies? Adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven geeft in een blog op het New FInancial Forum antwoord.
 
Volgens van den Hemel is het in beeld brengen waar ondernemers nu staan en vervolgens helder krijgen waar de ondernemer naartoe wil, voor adviseurs geen probleem. "Dan begint echter pas het echte werk: om te komen waar je echt wil zijn, is verandering nodig. We weten immers dat als je blijft doen wat je altijd deed, je blijft krijgen wat je altijd kreeg. Daar ligt de echte uitdaging: veranderen. Veranderen als mens, veranderen als organisatie, veranderen als wereld. Vele gesprekken die wij hebben met onze klanten gaan over wie je als mens wilt zijn geweest als je later op je leven terugkijkt. Hoe bereik je jouw dromen en doelen? Wij hebben hier zelf mee geworsteld en ook veel klanten kwamen slechts kleine stapjes verder. Maar de echte verandering bleef uit. Totdat ik aanraking kwam met breinkennis via founder Eddie Tjon Fo en zijn compagnon Marcel Bos van Sparkwise Institute. Zij hadden jaren geleden de interessante vraag: waarom zeggen mensen vaak intelligent ‘ja’ en doen vervolgens emotioneel ‘nee’. Breinkennis heeft hen het antwoord gegeven."

Lees HIER zijn hele blog.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

All-insure na tien jaar herdoopt

All-insure na tien jaar herdoopt

Adviseur Maurice van den Hemel viert dit jaar het 10-jarige bestaan van zijn bedrijf All-Insure. Tijd voor een nieuwe inspiratieavond met onder meer Dirk Zeelenberg,...

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure, het advieskantoor van Maurice van den Hemel uit Wemeldinge, gaat verder als Gewoon Lekker Leven. De nieuwe naam werd tijdens de jaarlijkse inspiratieavond...

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...

Kennis, passie, plezier

Kennis, passie, plezier

“Mijn eigen visie op het kantoor is niet van belang, wel de gezamenlijke visie van de mensen die hier werken. Wij geloven in betrokkenheid, jezelf kunnen...

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Topadvocaat Wim Anker en topcoach Remco Claassen scoorden op de inspiratieavond die advieskantoor All-Insure op 22 september in de Maartenskerk te Wemeldinge organiseerde...