Bureau DFO weer van start met Performance Onderzoek
Bureau DFO is in samenwerking met Atentikmarketing weer gestart met haar jaarlijkse Performance onderzoek. Adviseurs kunnen nog tot medio augustus meedoen aan het onderzoek.
Dit grootschalige onderzoek, dat uitgezet wordt onder alle onafhankelijk adviseurs van Nederland, geeft inzicht in de performance indicatoren die voor adviseurs doorslaggevend zijn bij de keuze van een aanbieder voor hun klanten en hoe de verschillende aanbieders op deze indicatoren scoren. Vorig jaar deden ruim 3.300 kantoren mee aan het onderzoek.
Volgens DFO is het onderzoek een belangrijke graadmeter voor de keuzes die de onafhankelijk adviseur maakt. Adviseurs krijgen met dit onderzoek een goed beeld welke aanbieders het beste aansluiten bij de behoeften van hun klanten en hiermee worden klanten geholpen om weloverwogen financiële beslissingen te nemen.
Volgens DFO maakt actieve provisietransparantie bij schadeverzekeringen dit onderzoek alleen maar belangrijker. "Consumenten worden zich hierdoor meer bewust van de kosten die verbonden zijn aan hun verzekering. Dit kan hen aanzetten om beter te willen vergelijken en kritischer te kijken naar wat zij voor hun geld krijgen. Hierdoor neemt de concurrentiedruk tussen verzekeraars toe. Verzekeraars moeten dus niet alleen concurreren op prijs, maar ook op de kwaliteit van hun producten en dienstverlening."
“Met dit onderzoek streven we ernaar de adviesketen te versterken., aldus Tjeerd Erkens, hoofdonderzoeker bij Bureau DFO. Dit jaar hebben we het onderzoek bovendien op een aantal aspecten uitgebreid. Zo is er aantal extra vragen opgenomen over duurzaamheid, efficiency via extranet en het productaanbod. Het onderzoek loopt nog tot medio augustus en de uitslag van de winnende bedrijven per deelmarkt volgt in september."
Reactie toevoegen
Meer over
Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen
Op de markten Particulier Schade en Zakelijk Schade wordt een zeer groot deel van de omzet door adviseurs ondergebracht bij een beperkt aantal aanbieders. Serviceproviders...
Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde
Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...
(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...
(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...
Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs
De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...
Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden
“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...
Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder
Uit onderzoek door Bureau DFO naar performance indicatoren van verzekeraars en hypotheekaanbieders blijkt dat het acceptatiebeleid voor financieel adviseurs de belangrijkste...
DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"
Bureau DFO adviseert op dit moment in de Vergelijkingskaart alleen aan te geven dat het een onafhankelijk advies betreft wanneer het kantoor de privaatrechtelijke...
Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”
“De markt ervaart dat er nog steeds meer vraag dan aanbod is naar portefeuilles, maar dit beeld verandert wel naar een situatie van meer evenwicht.”...
Adviseur mag leennormen niet blind volgen
Adviseurs hebben, aldus Bureau DFO, een zelfstandige verplichting om te komen tot een advies of een bepaalde financiering voor hun cliënt verantwoord is. Bureau...