CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

Robin Roest 2019

CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste twee dagen kwamen er meer dan 100 meldingen binnen.

 Het reparatieverzoek-management van woningcorporaties kent twee uitdagingen: hoe verhoog je de bewonerstevredenheid en hoe beheers je de kosten. Via CED Repair kunnen bewoners 24/7 digitaal of via WhatsApp een reparatieverzoek indienen. Bij het grootste deel van de verzoeken kan de bewoner meteen een reparatie-afspraak maken en ontvangt het betrokken herstelbedrijf direct de opdracht. Eén dag van tevoren krijgt de bewoner een sms-je ter herinnering, zodat de hersteller niet voor niets komt.

Robin Roest, Managing Director van onder andere CED Repair: "Wij zien veel potentie in de woningcorporatiemarkt voor het geautomatiseerd afhandelen van reparatieverzoeken. Dat scheelt veel tijd en inzet, en daarmee kosten. Het past bovendien in een tijd waarin ook huurders veel meer regie over hun eigen zaken willen hebben."

De pilot van CED en Stadswonen is slechts het begin van een verdergaande ontwikkeling. CED werkt aan een geavanceerd, volledig geautomatiseerd platform voor het gehele proces afhandelproces.

Reactie toevoegen

 
Meer over
CED neemt Spaans Fopertek over

CED neemt Spaans Fopertek over

CED Spain, onderdeel van de CED Group heeft in Spanje Fopertek SL overgenomen. Fopertek is, met meer dan 25 jaar ervaring in de sector, een gevestigde speler en...

CED verwerft Nederlof & Partner

CED verwerft Nederlof & Partner

CED Nederland breidt haar expertise-dienstverlening op het vlak van Mobility en Property uit met de overname van Nederlof & Partner. Nederlof & Partner is...

BlackFin verkoopt CED-groep aan Rivean

BlackFin verkoopt CED-groep aan Rivean

“Onder eigendom van Rivean zal de ingezette Europese groeistrategie van CED Group verder worden voortgezet.” Aldus de aankondiging dat de huidige eigenaar...

ABN Amro beproeft Instant Expertise CED

ABN Amro beproeft Instant Expertise CED

ABN Amro Verzekeringen beproeft de komende zes maanden Instant Expertise, een door CED ontwikkelde vorm van schade-expertise waarbij de verzekerde een schade via...

CED: Korstanje stuurt expertisediensten aan

CED: Korstanje stuurt expertisediensten aan

Het team Managing Directors van CED is gewijzigd. Ruud Kooijman (Managing Director Advice Volume) heeft na tien jaar besloten het stokje over te dragen en de organisatie...

CED verwerft Belgische expert GEXA

CED verwerft Belgische expert GEXA

CED BeLux neemt het Belgische Groupe d'Expertise Automobile SRL (GEXA) over. Hiermee wordt CED Group niet alleen marktleider op het gebied van Mobility in België,...

NN en CED verlengen samenwerking

NN en CED verlengen samenwerking

CED en Nationale-Nederlanden gaan opnieuw een meerjarige samenwerking aan voor expertise-diensten in de domeinen Property, Mobility en Vitality. Hierbinnen vallen...

CED: nieuwe MD-structuur

CED: nieuwe MD-structuur

"Ook CED heeft in het jaar 2020 de piketpaaltjes moeten verplaatsen en de organisatie aangepast aaneen nieuwe realiteit. Maar wij zijn daar sterker uitgekomen en...

CED neemt Eurexo uit Frankrijk over

CED neemt Eurexo uit Frankrijk over

CED neemt de Franse branchegenoot Eurexo over. Hiermee breidt CED zijn Europese footprint aanzienlijk uit. Eurexo heeft als core business schadeafhandeling en...

Turien & Co. biedt online taxatie oldtimers

Turien & Co. biedt online taxatie oldtimers

Turien & Co. biedt zijn verzekerden sinds kort de mogelijkheid om een klassieker online te laten taxeren. Dit in samenwerking met CED. De assuradeur: "Het taxeren...