Centraal Beheer neemt Woonfonds-klanten over en groeit fors in hypotheken

Centraal Beheer Hypotheken persfoto 2025

Het merk Woonfonds is verdwenen. Op 24 en 25 maart verhuisden 30.000 hypotheken van Woonfonds naar Centraal Beheer. Eerder gingen de spaar- en levenproducten al over. Vanaf nu zijn alle Woonfonds-klanten klant bij Centraal Beheer. Beide merken maken deel uit van Achmea.  Met deze overgang versterkt Centraal Beheer haar positie op de hypotheekmarkt.

 

Er verandert niets aan de hypotheek en rente van Woonfonds-klanten. Alle hypotheken blijven binnen Achmea. Voor advies over de hypotheek kunnen klanten nog steeds bij hun eigen vertrouwde adviseur terecht. Adviseurs houden dezelfde contactpersonen binnen het bedrijf.

 

Klanten hebben de afgelopen periode alvast kennis gemaakt met Centraal Beheer. Zo konden Woonfonds-klanten bijvoorbeeld gebruikmaken van de online Hypotheekcheck van Centraal Beheer. Hiermee kunnen zij de betaalbaarheid van hun hypotheek controleren, ook als de rentevastperiode afloopt of als de klant met pensioen gaat.

Reactie toevoegen

 
Centraal Beheer wil met humor pensioen bespreekbaar maken

Centraal Beheer wil met humor pensioen bespreekbaar maken

Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer met zijn kenmerkende humor aandacht voor een serieus onderwerp: veel Nederlanders zijn nog niet klaar voor later....

Centraal Beheer geeft woonklanten persoonlijk inzicht in klimaatrisico’s woning

Centraal Beheer geeft woonklanten persoonlijk inzicht in klimaatrisico’s woning

Centraal Beheer geeft voortaan woonklanten persoonlijk inzicht in de klimaatrisico’s van hun woning met een Klimaatkompas. Pieter Roorda, manager Wonen en...

"Werkdruk vormt risico voor bedrijfsvoering van ondernemers"

"Werkdruk vormt risico voor bedrijfsvoering van ondernemers"

Een te hoge werkdruk vormt voor veel ondernemers een risico voor de bedrijfsvoering, zo blijkt uit onderzoek van Ipsos I&O onder 440 ondernemers in opdracht...

Beter inspelen op toenemende risico's van extreem weer

Beter inspelen op toenemende risico's van extreem weer

Acht op de tien Nederlanders hebben de afgelopen twee jaar last gehad van hitte of wateroverlast in hun woning als gevolg van extreem zomerweer. Dat blijkt uit onderzoek...

Iedereen kan frauderen

Iedereen kan frauderen

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Bijzondere en nieuwe risico's, VVP 2-2025) De wereld verandert in een rap tempo. Nieuwe bedrijfsrisico’s dienen...

Peter Apeldoorn (Centraal Beheer) over duurzaamheid en digitalisering in de zakelijke verzekeringsmarkt

Peter Apeldoorn (Centraal Beheer) over duurzaamheid en digitalisering in de zakelijke verzekeringsmarkt

Verduurzaming is samen met de digitale transformatie momenteel een van de belangrijkste thema’s op de zakelijke verzekeringsmarkt. Dat zegt Peter Apeldoorn,...

Centraal Beheer lanceert 63ste ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Centraal Beheer lanceert 63ste ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Centraal Beheer heeft de nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial ‘Scammers’  (oplichters) gelanceerd, alweer de 63ste commercial in...

Kifid: verzekeringsvoorwaarden verstrekken via Mijn-omgeving voldoet

Kifid: verzekeringsvoorwaarden verstrekken via Mijn-omgeving voldoet

(Kifid-uitspraak GC 2025-0266) Bij het online afsluiten van een verzekering moet de verzekeraar de verzekeringsvoorwaarden op de juiste manier ter hand stellen....

Zes op de tien gemeenten biedt subsidie om tuin de verduurzamen

Zes op de tien gemeenten biedt subsidie om tuin de verduurzamen

In meer dan 200 van de 342 Nederlandse gemeenten (60 procent) kunnen woningeigenaren in 2025 subsidie aanvragen om hun tuin te verduurzamen. Dat zijn 45 gemeenten...

Hé adviseur, beweeg je nog een beetje mee?

Hé adviseur, beweeg je nog een beetje mee?

(Partner in kennis Centraal Beheer in katern Veilig Wonen in VVP 5-6 2024) Zeg je veilig wonen, dan denken we bij Centraal Beheer vooral aan onbezorgd wonen. Niet...