CGA: samenwerking wordt kern bedrijfsmodel automatiseerders

Michael Mackaaij, 2020

De stichting Contactgroep Automatisering (CGA) verwacht dat het professionaliseren van samenwerking tussen organisaties in de naaste toekomst steeds belangrijker zal worden. Dit bleek uit een sessie die de CGA in samenwerking met AlliantiePartners (Wim Witteveen) organiseerde.

Michael Mackaaij, voorzitter stichting CGA: “Onze deelnemers richten zich vooral op het ontwikkelen van applicaties die gebruikt worden in de driehoek aanbieder, adviseur en klant. De ontwikkelingen op dat gebied gaan snel. In die snel veranderende wereld komt voor automatiseringsbedrijven steeds frequenter de vraag op tafel: zelf doen, inkopen of samenwerken. Wij zien dat bij de automatiseringsbedrijven steeds vaker voor die laatste optie wordt gekozen. Hoewel er bij onze deelnemers vele samenwerkingen tot stand zijn gekomen, blijkt vaak dat men zich onvoldoende bewust is van de succesfactoren. Ook ontbreekt er een duidelijk proces om tot een succesvolle samenwerking te komen."

Mackaaij verwacht dat het thema ‘samenwerking’ in de komende jaren steeds belangrijker wordt en daarmee blijvend op de agenda van de ondernemingen en onze stichting komt te staan.

 

Reactie toevoegen

 
Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Uitnodiging VIP Innovatie Congres - Be the Change!

Uitnodiging VIP Innovatie Congres - Be the Change!

Michael Mackaaij, voorzitter van de Contactgroep Automatisering, nodigt de financiële sector in een videoboodschap uit voor het VIP Innovatie Congres Be the...

Doe mee aan de Grote Digitaliseringsenquête van Adfiz en CGA

Doe mee aan de Grote Digitaliseringsenquête van Adfiz en CGA

Adfiz en de Contactgroep Automatisering (CGA) zijn van start gegaan met de Grote Digitalieringsenquête. Hiermee willen beide organisaties in kaart brengen...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 2)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 2)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 1)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 1)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Schrijf je in voor het grootste innovatie-event in de financiële sector

Schrijf je in voor het grootste innovatie-event in de financiële sector

Het VVP Innovatie Platform (VIP), hét innovatieplatform voor de de financiële adviessector in Nederland, organiseert op 5 juli samen met onder meer de...

Schrijf je in voor het grootste innovatie-event in de financiële sector

Schrijf je in voor het grootste innovatie-event in de financiële sector

Het VVP Innovatie Platform (VIP), hét innovatieplatform voor de financiële adviessector in Nederland, organiseert op 5 juli samen met onder meer de Stichting...

Stichting Contactgroep Automatisering bestaat vijf jaar

Stichting Contactgroep Automatisering bestaat vijf jaar

De stichting Contactgroep Automatisering, CGA, bestaat vijf jaar. Bij de stichting zijn inmiddels 31 softwarebedrijven aangesloten die zich vooral richten op het...

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

Digitale weerbaarheid en nieuwe wetgeving

(Michael Mackaaij in VVP 6) Nieuwe wetgeving wordt vaak beleefd als een kostenverhogende en administratieve maatregel. Dat is bij de Digital Operations Resilience...

Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

Contactgroep Automatisering: hoogste tijd voor nieuwe sectorbrede afspraken

De Stichting Contactgroep Automatisering (CGA) heeft met instemming kennisgenomen van de 'Verkenning naar uitbestedingsrisico’s bij financieel dienstverleners'...