Checkout wint innovatie-award vivat
Checkout, de start-up die het aantal verkeersongevallen wil gaan terugdringen, heeft de Vivat-innovatie award gewonnen.
Vivat reikt de awards uit aan start-ups die een essentiële bijdrage leveren aan vernieuwing binnen de verzekeringsbranche. Checkout, de start-up die het aantal verkeersongevallen wil gaan terugdringen, is beloond met de eerste prijs van € 5.000,-. Naast Checkout vielen ook de start-ups Twingz, Parkeagle, Embot.ai en PetBnB in de prijzen.
Carola Wijkamp, directeur Intermediair P&C bij VIVAT: “Innovatie is essentieel voor ons bestaansrecht; nu en in de toekomst. Het is noodzakelijk om relevant te blijven voor onze klanten. Daarom zetten wij nu vol in op innovatie. Hiervoor hebben wij partnerships met accelerators zoals Startupbootcamp en UtrechtInc. En trekken wij in dit proces zoveel mogelijk samen op met onze distributiepartners. Daarnaast werken wij ook veel samen met start-ups, we hebben nu al bijna 100 samenwerkingen. Zij hebben vaak hele vernieuwende oplossingen voor problemen waar wij tegenaan lopen. En wij hebben het netwerk en de middelen om deze ideeën snel naar de markt te brengen. Door de Innovation Awards uit te reiken aan veel belovende start-ups hopen we dat start-ups ons nog sneller weten te vinden, zodat innovatie in een stroomversnelling komt. Dat is niet alleen goed voor de start-up en Vivat, maar dat zal uiteindelijk iedereen voordeel bieden. Kijk maar naar de oplossing van Checkout. Met hun oplossing kan het aantal verkeersslachtoffers de komende jaren drastisch worden teruggebracht. Een verbetering voor iedereen.”
CHECKOUT
Willem Schüngel, oprichter van Checkout: “Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 1 op de 8 Nederlandse automobilisten zich schuldig maakt aan het gebruik van hun mobiele telefoon achter het stuur. Door het gebruik van een mobieltje in het verkeer neemt de kans op een ongeluk met factor zes toe. Checkout biedt een oplossing voor dit probleem door tijdens het autorijden automatisch de dataverbinding van automobilisten te beperken, waardoor apps die voor afleiding zorgen niet meer werken. VIVAT is de eerste partij die het product omarmt en wil ons product snel gaan lanceren binnen haar klantenbestand. De prijs is voor ons een bevestiging dat we met Checkout op de goede weg zijn om dit complexe probleem op te lossen. De geldprijs stelt ons in staat om verder onderzoek te doen naar hoe we de oplossing kunnen (door)ontwikkelen. Denk hierbij aan nieuwe features en releases, evenals tests met gebruikers om te ondervinden hoe zij op het product reageren in het dagelijkse gebruik. Daarnaast zullen we een deel van de prijs voor marketingdoeleinden gebruiken, zodat we kunnen werken aan verdere naamsbekendheid.”
Reactie toevoegen
Meer over
Met ARAG kan je op het recht vertrouwen
Bij ARAG vinden we dat het recht recht moet blijven. Toen dit familiebedrijf in 1935 werd opgericht, was de overtuiging al dat iedereen toegang moet hebben tot...
Vivat verder als Athora Netherlands
Vivat gaat verder door het leven als Athora Netherlands. De naamsverandering is het sluitstuk van de overname door de Europese levens- en herverzekeraar Athora. “Met...
Vivat gaat zich na de overname door Athora focussen op pensioen met Zwitserleven als merknaam. De naam Vivat verdwijnt; Vivat wordt Athora Nederland in het vierde...
Arag: veel vragen over juridische gevolgen corona-pandemie
Veel Nederlanders raken verstrikt in de juridische gevolgen veroorzaakt door de corona-pandemie, aldus Arag die dagelijks tientallen vragen krijgt met betrekking...
NN Group rondt overname Vivat Schade af
NN Group heeft de acquisitie van Vivat Schade afgerond. Met de overname is NN Group marktleider geworden op de Nederlandse schadeverzekeringsmarkt. NN Group betaalde...
Krimp individuele levenmarkt kost Vivat premie-inkomen
Vivat zag het premie-inkomen in de eerste helft van het jaar dalen met vier procent, door de krimpende markt voor individuele levensverzekeringen. Het premie-inkomen...
Vivat blikt vooruit op Prinsjesdag
Vivat heeft voor het eerst een vooruitblik op Prinsjesdag gepubliceerd. Kees van Oostwaard van Fiscale Zaken zet in een blog de belangrijkste verzekeringszaken op...
Vivat is door Anbang geïnformeerd over het feit dat Anbang is gestart met de volgende fase van de strategische heroriëntatie van haar aandeelhouderschap...
Shortlist Weather Damage Prevention Challenge
Vivat heeft de shortlist bekend gemaakt van de deelnemers aan de Weather Damage Prevention Challenge. In de zomer deed de verzekeraar een oproep aan start-ups om...
SRLEV zag solvabiliteit teruglopen in eerste halfjaar
SRLEV, onderdeel van Vivat, zag de solvabiliteit in de eerste helft van 2018 teruglopen. Noteerde het concern eind vorig jaar een solvabiliteit (volgens standaard...