Checkout wint innovatie-award vivat

Carola Wijkamp

Checkout, de start-up die het aantal verkeersongevallen wil gaan terugdringen, heeft de Vivat-innovatie award gewonnen.

Vivat reikt de awards uit aan start-ups die een essentiële bijdrage leveren aan vernieuwing binnen de verzekeringsbranche. Checkout, de start-up die het aantal verkeersongevallen wil gaan terugdringen, is beloond met de eerste prijs van € 5.000,-. Naast Checkout vielen ook de start-ups Twingz, Parkeagle, Embot.ai en PetBnB in de prijzen.

Carola Wijkamp, directeur Intermediair P&C bij VIVAT: “Innovatie is essentieel voor ons bestaansrecht; nu en in de toekomst. Het is noodzakelijk om relevant te blijven voor onze klanten. Daarom zetten wij nu vol in op innovatie. Hiervoor hebben wij partnerships met accelerators zoals Startupbootcamp en UtrechtInc. En trekken wij in dit proces zoveel mogelijk samen op met onze distributiepartners. Daarnaast werken wij ook veel samen met start-ups, we hebben nu al bijna 100 samenwerkingen. Zij hebben vaak hele vernieuwende oplossingen voor problemen waar wij tegenaan lopen. En wij hebben het netwerk en de middelen om deze ideeën snel naar de markt te brengen. Door de Innovation Awards uit te reiken aan veel belovende start-ups hopen we dat start-ups ons nog sneller weten te vinden, zodat innovatie in een stroomversnelling komt. Dat is niet alleen goed voor de start-up en Vivat, maar dat zal uiteindelijk iedereen voordeel bieden. Kijk maar naar de oplossing van Checkout. Met hun oplossing kan het aantal verkeersslachtoffers de komende jaren drastisch worden teruggebracht. Een verbetering voor iedereen.”

 

CHECKOUT

Willem Schüngel, oprichter van Checkout: “Uit onderzoek van het CBS blijkt dat 1 op de 8 Nederlandse automobilisten zich schuldig maakt aan het gebruik van hun mobiele telefoon achter het stuur. Door het gebruik van een mobieltje in het verkeer neemt de kans op een ongeluk met factor zes toe. Checkout biedt een oplossing voor dit probleem door tijdens het autorijden automatisch de dataverbinding van automobilisten te beperken, waardoor apps die voor afleiding zorgen niet meer werken. VIVAT is de eerste partij die het product omarmt en wil ons product snel gaan lanceren binnen haar klantenbestand. De prijs is voor ons een bevestiging dat we met Checkout op de goede weg zijn om dit complexe probleem op te lossen. De geldprijs stelt ons in staat om verder onderzoek te doen naar hoe we de oplossing kunnen (door)ontwikkelen. Denk hierbij aan nieuwe features en releases, evenals tests met gebruikers om te ondervinden hoe zij op het product reageren in het dagelijkse gebruik. Daarnaast zullen we een deel van de prijs voor marketingdoeleinden gebruiken, zodat we kunnen werken aan verdere naamsbekendheid.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Anbang injecteert 1,35 miljard euro in vivat

Anbang injecteert 1,35 miljard euro in vivat

Vivat ontvangt een kapitaalversterking van Anbang Insurance Group van 1,35 miljard euro. Dit was een eis van DNB. Door deze injectie stijgt de Solvency I ratio van...

Nijboer voelt minister aan tand over Vivat

Nijboer voelt minister aan tand over Vivat

Wat betekent deze nieuwe periode van onzekerheid voor de zes miljoen polishouders? Dat vraagt PvdA-Kamerlid Henk Nijboer aan minister Dijsselbloem, na het onverwachte...

Van Olphen weg bij Vivat

Van Olphen weg bij Vivat

Gerard van Olphen vertrekt als voorzitter van de raad van bestuur Vivat.   "Vivat en Gerard van Olphen zijn overeengekomen dat het in het belang van het...

Fnv finance: "kans bestaat dat vivat-medewerkers hun baan verliezen"

Fnv finance: "kans bestaat dat vivat-medewerkers hun baan verliezen"

FNV Finance omschrijft de verkoop van Vivat aan Anbang als "waarschijnlijk de beste optie voor werkgelegenheid".   FNV Finance gaat uit van een lange...

Reaal diep in het rood na voorziening Zwitserleven

Reaal diep in het rood na voorziening Zwitserleven

SNS Reaal heeft het boekjaar 2014 afgesloten met een nettoverlies van 712 miljoen euro. Een incidentele voorziening voor het verzekeringsbedrijf is de belangrijkste...

"aanzienlijk boekverlies bij verkoop vivat"

"aanzienlijk boekverlies bij verkoop vivat"

Het proces gericht op de verkoop van Vivat, zoals voorgeschreven door de Europese Commissie, ligt op schema. Rekening houdend met marktwaarderingen van verzekeringsmaatschappijen...