Commissie Wfd/Wft overhandigt 'Vertrouwen op orde\' aan tweede-kamerleden

De meeste grote politieke partijen waren komen opdagen bij de overhandiging gisteren door de Commissie Wfd/Wft van haar position paper 'Vertrouwen op Orde' aan de Vaste Tweede-Kamercommissie voor Financiën. Voorzitter Edwin Herdink verklaarde na afloop een goed gevoel bij de overhandiging te hebben: "Het was zeker geen formaliteit; de Kamerleden toonden werkelijk belangstelling. Het vernieuwende van onze aanpak sprak ze ook aan." De Kamerleden die de position paper in ontvangst namen, waren: Elly Blanksma (CDA), Wouter Koolmees (D66), Ronald Plasterk (PvdA) en Ineke Dezentjé Hamming en Matthijs Huizing (beide VVD). Dezentjé Hamming, voorzitter van Vaste Kamercommissie, kreeg van Herdink tevens het inmiddels vermaarde gifgroene t-shirt met daarop de tekst: 'Not only CAR cause we care'. Van de kant van de Commissie Wfd/Wft waren behalve Herdink aanwezig Willem van Spronsen, Fred Visch en Peter Veldhuizen. Stefa, dat de position paper ondersteunt, was vertegenwoordigd door Jolanda Wilshaus en Gert Kuijper. In de position paper wordt gepleit voor de oprichting van een Orde van Financiële Dienstverleners.