Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar. Daar ligt de uitdaging. Welke waarde creëer ik en waarom? Hoe vertaal ik mijn waarde in een gezond duurzaam businessmodel? Welke invloed kunnen mijn oren, scripts en tekeningen hebben op het duidelijk maken van mijn meerwaarde?"

Maurice van den Hemel, oprichter en mede-eigenaar van advieskantoor Gewoon Lekker Leven, geeft tijdens zijn sessie op het VVP Event Communicatie van 28 november a.s. praktische voorbeelden van communicatiemiddelen die uitstekend werken om nieuwe klanten te werven en te binden. Belangrijk onderdeel hierbij is de werking van ons brein. Een sessie volop handvatten om direct toe te passen in de praktijk.

Het VVP Kennisevent Communicatie biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Jurjen Oosterbaan Martiius (Bureau DFO) geeft tips aan adviseurs hoe je de waarde van vertrouwen beter over het voetlicht kunt brengen, Rudy van Leeuwen en Elisabeth Ferf van de AFM geven tips voor het communicatiebeleid van adviseurs en braintrainer Rick de Jong laat zien hoe je mensgerichter werken concreet in de praktijk kunt brengen.  

De deelnemers aan deze dag kunnen twee van de vijf praktijkgerichte workshops bijwonen.

  • Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance)
  • Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (Yellow Communications)
  • Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming)
  • Klanten vinden en binden  door Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven)
  • Vanuit CRM naar Klantcontact door Jeroen Oversteegen en Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)

VVP organiseert het Kennisevent Communicatie samen met BNP Paribas Cardif, De Goudse Verzekeringen, Nh1816 Verzekeringen en Werk & Co. Het Event vindt plaats in het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum, Rotterdam.

Meer informatie en inschrijvingen, klik HIER.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verrijk je ondernemerschap op de VVP Ondernemersdag

Verrijk je ondernemerschap op de VVP Ondernemersdag

De tweede VVP Ondernemersdag wordt een belangrijke dag voor alle adviesondernemers in Nederland. Twee absolute topsprekers laten zien hoe je juist met een onorthodoxe...

Minister bemoeit zich niet met hogere premies voor loyale klanten

Minister bemoeit zich niet met hogere premies voor loyale klanten

Minister Heinen van Financiën wil zich niet bemoeien met de AFM-oproep 'Geef loyale klanten een eerlijke premie'. De minister in antwoord op Kamervragen: "Ik...

Duurzaamheidswetgeving nog onvoldoende nageleefd

Duurzaamheidswetgeving nog onvoldoende nageleefd

De AFM wil dat financiële ondernemingen harder lopen bij het voldoen aan duurzaamheidswetgeving voor consumenten. In het bijzonder op vier belangrijke thema’s:...

Verkoop VLC & Partners zorgt voor zwarte cijers bij De Goudse

Verkoop VLC & Partners zorgt voor zwarte cijers bij De Goudse

De Goudse boekte in 2024 een nettowinst van 271,5 miljoen euro (2023: 16,4 miljoen euro.). De verkoopopbrengst van het belang in VLC & Partners Holding is het...

Nh1816 introduceert iClaim platform

Nh1816 introduceert iClaim platform

Nh1816 is per 1 april 2025 gestart met het iClaim platform de afwikkeling van autoschaden. Rob Vissers, senior manager Operations bij Nh1816: "iClaim biedt functionaliteiten...

De passie van local hero… Daniëlle Korten

De passie van local hero… Daniëlle Korten

(Rubriek Samen Betrokken, VVP 1-2025, powered by Nh1816) Haar vader startte Mackus Financiële Dienstverlening in de jaren ’70. Dochter Daniëlle...

Nh1816 moderniseert backoffice met Novulo en IG&H

Nh1816 moderniseert backoffice met Novulo en IG&H

Nh1816 gaat haar backoffice moderniseren met hulp van het verzekeringsplatform van Novulo. IG&H treedt op als technology partner en levert een end-to-end SaaS-dienst. ...

AFM:  inzetten op weerbare financiële sector

AFM: inzetten op weerbare financiële sector

"De veranderende dynamiek tussen Europa en de Verenigde Staten raakt ook de financiële sector in Nederland. De huidige geopolitieke ontwikkelingen vragen actie...

Verbond: uitkomsten AFM-onderzoek margepersonalisatie nader duiden

Verbond: uitkomsten AFM-onderzoek margepersonalisatie nader duiden

“Verzekeraars vinden het belangrijk dat nieuwe en bestaande klanten zoveel mogelijk op dezelfde wijze behandeld worden en verschillen in premie uitlegbaar...

AFM in geweer tegen hogere premies zonder reden voor loyale klanten

AFM in geweer tegen hogere premies zonder reden voor loyale klanten

Bijna de helft van de achttien onderzochte schadeverzekeraars heeft bij minimaal één productgroep Auto, Inboedel en/of Aansprakelijkheid hogere winstmarges...