Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar. Daar ligt de uitdaging. Welke waarde creëer ik en waarom? Hoe vertaal ik mijn waarde in een gezond duurzaam businessmodel? Welke invloed kunnen mijn oren, scripts en tekeningen hebben op het duidelijk maken van mijn meerwaarde?"
Maurice van den Hemel, oprichter en mede-eigenaar van advieskantoor Gewoon Lekker Leven, geeft tijdens zijn sessie op het VVP Event Communicatie van 28 november a.s. praktische voorbeelden van communicatiemiddelen die uitstekend werken om nieuwe klanten te werven en te binden. Belangrijk onderdeel hierbij is de werking van ons brein. Een sessie volop handvatten om direct toe te passen in de praktijk.
Het VVP Kennisevent Communicatie biedt heldere tips en tools om voor de klant relevante en noodzakelijke informatie eenvoudig en helder uit te leggen. Jurjen Oosterbaan Martiius (Bureau DFO) geeft tips aan adviseurs hoe je de waarde van vertrouwen beter over het voetlicht kunt brengen, Rudy van Leeuwen en Elisabeth Ferf van de AFM geven tips voor het communicatiebeleid van adviseurs en braintrainer Rick de Jong laat zien hoe je mensgerichter werken concreet in de praktijk kunt brengen.
De deelnemers aan deze dag kunnen twee van de vijf praktijkgerichte workshops bijwonen.
- Communicatie buiten de lijnen door Silvia Janssen (Onkar Compliance)
- Kansen en risico's social media voor advieskantoren door Karin van Geelen (Yellow Communications)
- Heldere communicatie over de meerwaarde van je advisering en je beloning door Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming)
- Klanten vinden en binden door Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven)
- Vanuit CRM naar Klantcontact door Jeroen Oversteegen en Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond)
VVP organiseert het Kennisevent Communicatie samen met BNP Paribas Cardif, De Goudse Verzekeringen, Nh1816 Verzekeringen en Werk & Co. Het Event vindt plaats in het VNAB kennis- en ontmoetingscentrum, Rotterdam.
Meer informatie en inschrijvingen, klik HIER.
Reactie toevoegen
Meer over
AFM: werk adviseurs van onschatbare waarde
"De toegevoegde waarde van de adviseur is al decennia onverminderd groot, maar naarmate digitale omgevingen geraffineerder worden in het beïnvloeden van financiële...
40-dagenkalender van advieskantoor Gabriël wegens succes herhaald
Voor de tweede keer geven Gabriël Financiële Bescherming en Stichting Encour een 40-dagenkalender uit rond de thematiek 'groeien in financiële rust'....
De Goudse volledig eigenaar Van Lanschot Chabot/Mandema
De Goudse wordt volledig eigenaar van Van Lanschot Chabot/Mandema (VLCMP). De Goudse had al een belang van 51 procent en neemt nu de resterende 49 procent over van...
De Goudse heeft beste proces medische acceptatie
De Goudse heeft in het thema-onderzoek naar het proces van medische acceptatie van de stichting Toetsing Verzekeraars de maximale score van 5 punten behaald Op...
Oosterbaan uit zorgen over kwaliteit schadebehandeling
In een blog op de site van Bureau DFO spreekt Jurjen Oosterbaan Martinius zijn zorgen uit over de ontwikkeling van de kwaliteit van schadebehandeling. Volgens Oosterbaan...
De Familie Mulder werd bepaald niet ‘aflossingsblij’ van de brief die zij kreeg van haar bank over de aflossingsvrije hypotheek. Gelukkig werd de soep...