"compensatie woekerpolis is woekerfooi"

Een woekerfooi. Dat noemt gedupeerde Paul Crommentuyn vandaag in de Volkskrant de woekerpoliscompensatie van verzekeraars. Crommentuyn sleepte na een lange procedure een aanzienlijk hogere schadevergoeding uit het vuur. De Commissie van Beroep van Kifid veroordeelde Reaal in oktober tot het betalen van een forse compensatie. Overigens niet vanwege vermeend hoge kosten, maar vanwege gebrekkige informatievoorziening. Volgens Reaal kan juist vanwege dit laatste de zaak niet op de hoop van woekerpolissen worden geveegd. Toch duidt de uitspraak erop dat woekerpolishouders die bereid zijn lang te procederen, wel degelijk kans maken op een hogere schadeloosstelling dan die nu wordt geboden op grond van de compensatieakkoorden tussen verzekeraars en gedupeerdenstichtingen.