Consumentenbond gaat slachtoffers cybercriminaliteit helpen
Consumenten die slachtoffer zijn geworden van cybercriminaliteit, zoals helpdeskfraude, phishing of hacks, kunnen vanaf nu terecht bij de Cyberhulplijn van de Consumentenbond. Via de Cyberhulplijn geven experts telefonisch advies en kijken op afstand mee met de gedupeerde consument. Ze onderzoeken de oorzaak, proberen de schade te beperken en helpen problemen op te lossen.
De eerste vijf minuten zijn gratis, daarna betaalt de beller 1,20 euro per minuut (1,49 euro voor niet-leden).
De Cyberhulplijn werkt samen met Cyberwacht, een initiatief van Sparklab.
Reactie toevoegen
Meer over
Het criminaliteitsbeeld is vorig jaar sterk beïnvloed door de coronapandemie, aldus de politie. Het aantal geregistreerde woninginbraken daalde met 23 procent...
"Zorgverzekeraars moeten klanten beter informeren over contractering"
Zorgverzekeraars geven hun klanten nog steeds onvoldoende informatie over de afspraken die zij maken met zorgverleners, meent de Consumentenbond. Ook zijn ze niet...
Consumentenbond onderzoekt misstanden kredietmarkt
De Consumentenbond start een onderzoek naar misstanden in de kredietmarkt en gaat gedupeerden helpen om te veel betaalde rente terug te krijgen. De bond: "De kredietverstrekker...
Consumentenbond helpt consumenten besparen met Voordeelcoach-app
De Consumentenbond gaat consumenten helpen met inzicht in en besparen op hun verzekeringen en energiecontracten. Voor de Voordeelcoach werkt de Consumentenbond samen...
Consumentenbond bereikt akkoord met Allianz over woekerpolissen
De Consumentenbond en Allianz zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor een groep consumenten met woekerpolissen. Het gaat om beleggingsverzekeringen...
Grote prijsverschillen tussen WA-autoverzekeringen
Jaarpremies van WA-autoverzekeringen lopen behoorlijk uiteen, terwijl de voorwaarden in de meeste gevallen grotendeels hetzelfde zijn. Dat constateert de Consumentenbond,...
"Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente tot ton"
De Consumentenbond wil dat minister Hoekstra garandeert dat consumenten met een spaartegoed tot 100.000 euro geen negatieve spaarrente gaan betalen. De Consumentenbond...
Ransomware: geen losgeld vergoeden als verzekeraar
Minister Grapperhaus roept verzekeraars op te stoppen met het vergoeden van losgeld betaald na een ransomwareaanval. De minister: "Het heeft mijn voorkeur dat de...
Consumentenbond wil garanties voor luchtvaartvouchers
Consumenten die in de coronacrisis een voucher van hun luchtvaartmaatschappij krijgen, mogen niet met lege handen komen te staan als die maatschappij failliet gaat....
Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak
De Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep, nadat zij een collectieve rechtszaak over de Waerdeye-polis - volgens de bond een woekerpolis - tegen ASR heeft...