Consumentenclaim start afhandeling letselschade

ConsumentenClaim logo

ConsumentenClaim start met het verlenen van juridische bijstand voor gedupeerden met letselschade.

Dit zijn voornamelijk slachtoffers die gewond zijn geraakt in het verkeer of op het werk. Het slachtoffer hoeft voor de juridische bijstand niets te betalen of voor te schieten, omdat de kosten op de aansprakelijke partij worden verhaald.

Uit door ConsumentenClaim opgevraagde cijfers blijkt dat nu minder dan 1% van de circa 65.000 letselschades per jaar aan de rechter wordt voorgelegd. Dit terwijl de rechter in meer dan de helft van de gevallen waarin zij uitspraak doet het slachtoffer in het gelijk stelt, aldus ConsumentenClaim.

Stef Smit, directeur ConsumentenClaim: “Voor letselschades is het mogelijk om een versnelde deelgeschilprocedure bij de rechtbank te voeren. Die duurt gemiddeld zo’n 4 maanden. Het slachtoffer weet dus snel of er een hoger bedrag wordt toegewezen of niet. Met onze jarenlange proceservaring kunnen wij ervoor zorgen dat slachtoffers krijgen waar ze recht op hebben.”

Volgens Smit blijkt uit cijfers van de Raad voor de Rechtspraak en het Verbond van Verzekeraars dat er in 2015 slechts 473 van de circa 65.000 letselschades aan de rechter is voorgelegd. Uit een analyse van gepubliceerde rechterlijke uitspraken in 2015 blijkt dat in meer dan de helft van de gevallen het slachtoffer in het gelijk werd gesteld. Smit: “Helaas geven veel belangenbehartigers er de voorkeur aan om zaken snel af te wikkelen en zo hun cashflow op gang te houden. Slachtoffers zijn hiervan de dupe, omdat zij worden afgescheept met een te lage vergoeding. Dat gaat om serieuze bedragen waarbij de verschillen kunnen oplopen tot tienduizenden euro’s."

 

Reactie toevoegen

 
Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea sluit definitieve overeenkomst woekerpolissen

Achmea heeft een akkoord bereikt met de belangenorganisaties Consumentenclaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond over een finale...

ConsumentenClaim start nieuwe actie tegen GroeiVermogen

ConsumentenClaim start nieuwe actie tegen GroeiVermogen

ConsumentenClaim start een nieuwe actie op basis van no cure no pay tegen GroeiVermogen. Dit omdat consumenten die eind jaren negentig een aandelenleaseovereenkomst...

Burgerinitiatief tegen "schimmige kosten" kapitaalverzekeringen

Burgerinitiatief tegen "schimmige kosten" kapitaalverzekeringen

ConsumentenClaim is samen met Consumentenbond, Vereniging Woekerpolis.nl en Stichting Woekerpolisproces een burgerinitiatief gestart om kapitaalverzekeringen "transparanter...

"Voorbeeldscenario's Tiel Utrecht hebben geen invloed op uitkering"

"Voorbeeldscenario's Tiel Utrecht hebben geen invloed op uitkering"

"Welk voorbeeldscenario is gebruikt", aldus De Goudse in reactie op de aantijging van ConsumentenClaim en Radar, "heeft geen invloed op de uiteindelijke uitkering....

Tiel Utrecht zou onjuiste offertes hebben afgegeven

Tiel Utrecht zou onjuiste offertes hebben afgegeven

ConsumentenClaim en Radar menen dat Tiel Utrecht "jarenlang te rooskleurige offertes voor beleggingsverzekeringen heeft afgegeven. Doordat met verkeerde sterftetafels...

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

"Dit is het eerste grote succes voor de belangenorganisaties die al jarenlang strijden voor een oplossing." Dit schrijven Woekerpolis.nl, Consumentenclaim...

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz heeft een akkoord bereikt met Woekerpolis.nl, Consumentenclaim en Stichting Woekerpolisproces over het tegemoetkomen van polishouders van beleggingsverzekeringen...

Kantelpunt in woekerpolisaffaire?

Kantelpunt in woekerpolisaffaire?

Het gerechtshof Den Bosch heeft bepaald dat ASR door haar ingehouden kosten op een woekerpolis aan de klant moet terugbetalen.    Het gaat om de eerste...

Oosterbaan kraakt spotje ConsumentenClaim

Oosterbaan kraakt spotje ConsumentenClaim

"Het jaar is nog jong. Maar deze reclame nomineer ik al vast voor de domste (radio-) reclame van 2015." Dat tweet Jurjen Oosterbaan (Bureau D&O) over...