Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld
Maar liefst 79 procent van de 180 respondenten waren het afgelopen week oneens met de stelling 'Digitaal adviesgesprek het nieuwe normaal'. Ook in het postcorona tijdperk zal het merendeel van de adviesgesprekken niet online plaatsvinden. Het ene adviesgesprek is het echter het andere niet. Voor simpele vragen zou beeldbellen wellicht toch een alternatief kunnen zijn. De vraag is dan ook in hoeverre een combinatie van beide mogelijkheden gangbaar zal worden.
De stelling van deze week hangt hiermee samen. Er wordt momenteel vaak geroepen dat corona het digitaliseringsproces bij advieskantoren heeft versneld. Maar is dat ook zo? Vandaar dat de stelling van deze week luidt: 'Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld'.
Een goede week gewenst.
Reactie toevoegen
Reacties
Peggy van der Smitte - Marcel van der Smitte en Partners 30 juni 2020
Jazeker, bij ons is alles in een stroomversnelling gekomen qua digitalisering. En momenteel zijn wij als kantoor veel opties aan het bekijken en afwegen. Maar corona heeft nog een extra benadrukt dat menselijk contact ook heel belangrijk blijft voor klanten en voor collega's onderling.
Andre van Eck - van Bruggen Adviesgroep 29 juni 2020
Het heeft voor mij de stap kleiner gemaakt om via beeldbellen contact met de klant te hebben. Echter voor de normale adviesgesprekken komt de klant toch liever op kantoor nu de eerste schrik weer voorbij is. Voor kleine contactmomenten is het echter een prima middel.
Meer over
De stelling van komende week luidt: 'Omdat een persoonlijk pensioenplan cruciaal wordt onder de Wtp ga ik mijn klanten proactief benaderen'. Deze stelling is ingegeven...
VVP-poll: adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware
Een ruime meerderheid (68 procent) was het eens met de VVP-stelling ‘Actieve provisietransparantie gaat adviseur omzet kosten’. Met 374 stemmers mag...
VVP-poll: actieve provisietransparantie gaat adviseur provisie-omzet kosten
Een ruime meerderheid (82 procent) was het eens met de VVP-stelling 'Personalised pricing draagt nu al bij aan onverzekerbaarheid van consumenten met een hoger risico'....
Maar liefst 93 procent van de 200 respondenten was het eens met de stelling van afgelopen week: 'Regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang'. Duidelijk dat...
VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.
"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....
VVP-poll: adviseurs onderschatten hun rol in de nieuwe Pensioenwet.
De Wet toekomst pensioenen is sinds 1 juli 2023 van kracht. Er verandert heel veel voor pensioenfondsen (die nog tot 1 januari 2028 de tijd hebben om over te gaan...
VVP-poll: 2024 belooft een goed adviesjaar te worden
Onzekerheid, hectiek, chaos, polarisatie. Het zijn en blijven onzekere en ondefinieerbare tijden. Juist in dergelijke tijden wordt de rol van de adviseur alleen...
VVP-poll: 'Consolidatie financieel adviseurs gaat in 2024 onverminderd door'
Tweederde (67 procent) was het oneens met de afgelopen VVP-stelling 'Financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering'. Dan is de volgende vraag:...
VVP-poll: financieel dienstverleners onderschatten risico klimaatverandering
Het Nederlandse bedrijfsleven beschouwt cybercriminaliteit als de grootste risico van deze tijd, gevolgd door bedrijfsstilstand, het tekort aan arbeidskrachten en...
VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'
Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...