Crédit Agricole van start met uitvoering compensatieregeling

Kifid 2017 (deel logo)

Crédit Agricole Consumer Finance start 9 mei met de uitvoering van de compensatieregeling met Mijnrentevergoeding.nl.

De uitspraak van Kifid in februari van dit jaar ligt ten grondslag aan deze compensatieregeling. Geldbelangen reageerde eerder al verheugd op deze uitspraak van Kifid.

CEO Ron Droste van Crédit Agricole: "Wij nemen onze verantwoordelijkheid zeer serieus en we gaan klanten compenseren aan wie in het verleden te veel rente is berekend op hun doorlopend krediet. Hiervoor hebben wij de afgelopen periode een compensatieplan ontwikkeld. De uitvoering van dit plan gaan we gecontroleerd doen, zodat we klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Vandaar dat we klanten stap voor stap zullen benaderen. We hebben voor onze klanten het proces om hun rentevergoeding aan te vragen daarbij zo laagdrempelig mogelijk gemaakt."

Klanten die in aanmerking komen voor de rentevergoeding ontvangen vanaf 9 mei de eerste brief van hun kredietverstrekker, waarin de compensatieregeling en Mijnrentevergoeding.nl wordt aangekondigd. Alle op 1 januari 2008 lopende contracten of contracten die na 1 januari 2008 zijn beëindigd komen in aanmerking voor een rentevergoeding.

Kort na de eerste klantbrief ontvangen klanten de tweede brief. In deze brief wordt uitgelegd wat klanten precies moeten doen om de rentevergoeding aan te vragen en te ontvangen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

WG van Exel - Geen 14 mei 2020

Ha, CEO Droste neemt zijn verantwoordelijkheid serieus. Mag ik even lachen? Klanten zijn jarenlang belazerd. Vervolgens was er een jarenlange procedure nodig om Credit Agricole en haar labels te dwingen om de malafide ontvangen rente terug te betalen. En op welke wijze doet Credit Agricole dat: door de compensatie in mindering te brengen op het openstaande krediet. Het zou toch op z'n minst moreel gezien beter zijn geweest om klanten daar zelf voor te laten kiezen: geld terugontvangen, of in mindering te brengen op het openstaand saldo. Het waren bandieten, en het blijven bandieten. Bah.

Meer over
Wel letsel, geen vergoeding

Wel letsel, geen vergoeding

(Katern Letselschade, VVP 03-2020) Een bestuurder van een auto met caravan moet op de ringweg Antwerpen uitwijken voor een te hard rijdende, dronken bestuurder....

EVR: geen standaardtermijn

EVR: geen standaardtermijn

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN – In deze klacht gaat het om een hypothecair krediet waarin vaststaat dat de consument bij het aanvragen van het krediet...

Geen plicht tot premienazorg

Geen plicht tot premienazorg

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN NAZORG – Anders dan de Geschillencommissie vindt de Commissie van Beroep van Kifid dat de adviseur niet gehouden is om de consument...

Richtinggevend

Richtinggevend

JAARVERSLAG KIFID – Kifid wijst bij de publicatie van het jaarverslag altijd op trends die zij afleidt uit haar uitspraken. Zo ook dit keer weer. Een uitleg...

Gevlogen…

Gevlogen…

LEREN VAN KIFID-UITSPRKAKEN SCHADE – Consument heeft een Rabobank Goldcard. Aankopen daarmee zijn door middel van een door de bank gesloten aankoopverzekering...

Kifid: "Advies had verder moeten gaan"

Kifid: "Advies had verder moeten gaan"

Wanneer een overlijdensrisicopremie vanwege de universal life methodiek zo hoog wordt dat het denkbaar is dat de waarde van de beleggingsverzekering zijn betekenis...

Kifid: Florius moet kapitaal ORV alsnog verlagen

Kifid: Florius moet kapitaal ORV alsnog verlagen

(Kifid-uitspraak GC 2020-503) Consumenten hebben gevolmachtigde (Florius) verzocht het verzekerd kapitaal van hun overlijdensrisicoverzekering te verlagen tot 40.000...

Informatie over wezenlijke wijziging inzake hypotheek alleen op website volstaat niet

Informatie over wezenlijke wijziging inzake hypotheek alleen op website volstaat niet

Een consument mag verwachten dat de bank informatie over wezenlijke wettelijke wijzigingen met betrekking tot zijn hypotheek actief verstrekt. Denk daarbij aan een...

Gescheiden...

Gescheiden...

(Kifid-uitspraak GC 2020-477) ARAG is volgens Kifid niet gehouden rechtsbijstand te verlenen aan consument voor het geschil met zijn voormalige echtgenote over de...

Advieskosten hoeven niet terugbetaald ondanks fouten in advies

Advieskosten hoeven niet terugbetaald ondanks fouten in advies

Ondanks fouten in het adviestraject hoeft Financieel Fit van Kifid de advieskosten ad 2.500 euro niet te vergoeden (uitspraak GC 2020-478). De Geschillencommissie:...