Crédit Agricole van start met uitvoering compensatieregeling

Kifid 2017 (deel logo)

Crédit Agricole Consumer Finance start 9 mei met de uitvoering van de compensatieregeling met Mijnrentevergoeding.nl.

De uitspraak van Kifid in februari van dit jaar ligt ten grondslag aan deze compensatieregeling. Geldbelangen reageerde eerder al verheugd op deze uitspraak van Kifid.

CEO Ron Droste van Crédit Agricole: "Wij nemen onze verantwoordelijkheid zeer serieus en we gaan klanten compenseren aan wie in het verleden te veel rente is berekend op hun doorlopend krediet. Hiervoor hebben wij de afgelopen periode een compensatieplan ontwikkeld. De uitvoering van dit plan gaan we gecontroleerd doen, zodat we klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Vandaar dat we klanten stap voor stap zullen benaderen. We hebben voor onze klanten het proces om hun rentevergoeding aan te vragen daarbij zo laagdrempelig mogelijk gemaakt."

Klanten die in aanmerking komen voor de rentevergoeding ontvangen vanaf 9 mei de eerste brief van hun kredietverstrekker, waarin de compensatieregeling en Mijnrentevergoeding.nl wordt aangekondigd. Alle op 1 januari 2008 lopende contracten of contracten die na 1 januari 2008 zijn beëindigd komen in aanmerking voor een rentevergoeding.

Kort na de eerste klantbrief ontvangen klanten de tweede brief. In deze brief wordt uitgelegd wat klanten precies moeten doen om de rentevergoeding aan te vragen en te ontvangen.

Reactie toevoegen

 

Reacties

WG van Exel - Geen 14 mei 2020

Ha, CEO Droste neemt zijn verantwoordelijkheid serieus. Mag ik even lachen? Klanten zijn jarenlang belazerd. Vervolgens was er een jarenlange procedure nodig om Credit Agricole en haar labels te dwingen om de malafide ontvangen rente terug te betalen. En op welke wijze doet Credit Agricole dat: door de compensatie in mindering te brengen op het openstaande krediet. Het zou toch op z'n minst moreel gezien beter zijn geweest om klanten daar zelf voor te laten kiezen: geld terugontvangen, of in mindering te brengen op het openstaand saldo. Het waren bandieten, en het blijven bandieten. Bah.

Meer over
Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

Hypotheekadviseur moet bijna veertien mille vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2024-0040) Toen de consument advies vroeg voor de aanvraag van een hypothecaire geldlening, ging de adviseur ervan uit dat de consument en zijn...

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

Alleen op strand met waardevolle spullen? Dan niet badderen!

(Kifid-uitspraak GC 2024-0042) De spullen van de consument zijn tijdens een bezoek aan het strand in Thailand gestolen op het moment dat de consument de zee in is...

Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht

Kifid: afronding projectmatig behandelen beleggingsverzekeringsklachten in zicht

Op dit moment heeft Kifid nog ongeveer 80 beleggingsverzekeringsklachten in behandeling. Daarmee komt de afronding van de projectmatige en fasegewijze aanpak van...

Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan

Adviseur vroeg te laat renteaanbod aan

(Kifid-uitspraak GC 2024-0038) De consumenten verwijten de adviseur dat hij niet tijdig een renteaanbod heeft aangevraagd bij de bank. Zij betalen daarom uiteindelijk...

Adviseur was te veel alleen doorgeefluik

Adviseur was te veel alleen doorgeefluik

(Kifid-uitspraak GC 2024-0022) De consument heeft in 1997 een beleggingsverzekering afgesloten. De consument vindt dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden...

Geen zoete afdronk voor klager

Geen zoete afdronk voor klager

(Kifid-uitspraak GC 2024-0030) Als gevolg van een storm zijn zonnepanelen van de consument van het dak van haar woning afgewaaid en tegen geparkeerde auto’s...

Vlieger gaat niet op

Vlieger gaat niet op

(Kifid-uitspraak GC 2024-0017) De zoon van de consument is tijdens de gezinsvakantie in Frankrijk uitgenodigd voor een interview op het Amerikaanse consulaat in...

Adviseur mag vergoeding houden ondanks gebrekkige communicatie

Adviseur mag vergoeding houden ondanks gebrekkige communicatie

(Kifid-uitspraak GC 2024-0012) De consument verwijt de adviseur dat hij gebrekkig met hem heeft gecommuniceerd. Bovendien heeft hij onvoldoende de belangen van de...

Verzekeraar mag uitgaan van juistheid oordeel deskundige

Verzekeraar mag uitgaan van juistheid oordeel deskundige

(Kifid-uitspraak GC 2024-0016) De verzekeraar mag in beginsel uitgaan van de juistheid van het oordeel van de door hem ingeschakelde deskundige tenzij blijkt dat...

Schending zorgplicht kost adviseur 22 mille

Schending zorgplicht kost adviseur 22 mille

(Kifid-uitspraak GC 2023-1013) De consumenten vorderen 20.000 euro vanwege de hogere rente en 2.000 euro aan bemiddelingskosten voor een nieuwe adviseur. De Geschillencommissie...