Daling winst allianz Benelux door noodweer en aanslagen
Allianz Benelux zag het operationele resultaat in 2016 dalen van 231 naar 205 miljoen euro. Dit als gevolg van het noodweer in de Benelux en de terroristische aanslagen in Brussel.
De gebeurtenissen hadden een totale impact van 31 miljoen euro op het resultaat. Het netto resultaat daalde in 2016 van 188 naar 167 miljoen euro. De daling van de omzet van Allianz Benelux naar 3,2 miljard euro was het gevolg van de keuze voor Unit Linked producten in Leven. Dit heeft conform de verwachtingen van een impact gehad op het premie-inkomen in België. Het premie-inkomen van onze levenbedrijven in Nederland en Luxemburg liet over 2016 een gezonde groei zien. Ook het premie-inkomen van onze schade-activiteiten in de Benelux steeg ruim (5,9%) ten opzichte van het voorgaande jaar.
Robert Franssen, Regional CEO van Allianz Benelux: “Het jaar 2016 was een moeilijk jaar voor ons in Schade met de aanslagen in Brussel, overstromingen in België en hagelstormen in Nederland. Bovendien blijven onze Motor- en Volmachten-schaderesultaten in Nederland teleurstellend, alhoewel deze wel beter zijn dan het marktgemiddelde. In Leven sterkt de aanhoudend lage rente ons in de overtuiging dat de markt zich verder zal ontwikkelen richting Unit Linked oplossingen. Onze makelaars en klanten herkennen en waarderen dat wij hierin een duidelijke keuze hebben gemaakt.”
Reactie toevoegen
Allianz voorziet groei Nederlandse verzekeringsmarkt
De Nederlandse verzekeringsmarkt groeit de komende tien jaar naar verwachting met 3,1 procent per jaar – na een krimp van 2,7 procent in het afgelopen decennium....
Allianz Benelux zet komende jaren in op groei
Allianz Benelux zag in het eerste kwartaal van 2022 het nettoresultaat stijgen van -17,4 naar +80,7 miljoen euro. "Onze solide basis willen wij gebruiken...
Vanessa Maxwell Global Head of Financial Lines bij AGCS
Vanessa Maxwell wordt de nieuwe Global Head of Financial Lines van Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS). Zij volgt Shanil Williams op die in januari...
Allianz: stijging premie-inkomen van zowel Schade als Leven in Nederland
"Het product- en dienstenaanbod in onze kernsegmenten zal worden versterkt in zowel Nederland als België en Luxemburg. Wij kijken ook nadrukkelijk naar het...
(Partner in Kennis Allianz in VVP Special Cruciaal Beroep 2021). Sinds maart 2021 staat mart vreven aan het roer bij allianz als commercieel directeur van...
Allianz hoog in Global 500 merkenranglijst
Allianz staat op nummer 30 van de meest waardevolle merken in de BrandFinance's Global 500, de merkenranglijst die wordt samengesteld door Brand Finance. Onder...
"Vergeet mentale gezondheid niet"
Ruim een kwart van de MKB-ondernemingen is van mening dat de mentale gezondheid geen probleem is binnen hun bedrijf en besteedt er daardoor geen aandacht aan. Dit...
Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid
De stichting Allianz DIN Plan Dupe laat weten dat de 176 consumenten die zij vertegenwoordigen zich hebben teruggetrokken uit de klachtenprocedures bij het Kifid....
Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal
(Rondetafelgesprek in VVP-special 'Adviesvak als cruciaal beroep'). Het intermediair groeide het afgelopen decennium onmiskenbaar in zijn of haar adviesrol. Financieel...
Kleine mkb-bedrijven zien zich niet als doelwit cybercriminelen
De meeste kleine mkb-bedrijven (55 procent) en zzp’ers (63 procent) geloven dat hun onderneming geen interessant doelwit is voor cybercriminelen. Ook zien...