De Keyzer en Westenburg bundelen volmachtbedrijf

KeyWest Insurance logo 2017

De Keyzer Zekerheid en Westenburg Assurantiën bundelen hun volmachtactiviteiten per 1 januari 2018 in KeyWest Insurance.

Bij KeyWest zullen 15 medewerkers werkzaam zijn. Zij zullen in eerste instantie hun werkzaamheden vanuit het kantoor van Westenburg uitvoeren.
Dirk-Jan Dijkstra, in het verleden onder andere volmachtdirecteur bij Boelaars & Lambert, onderzocht de afgelopen maanden namens beide bedrijven hoe de werkprocessen en ict-omgeving optimaal ingericht kunnen worden. Dijkstra neemt per 1 januari het dagelijks management van KeyWest Insurance op zich.

Markant aan het nieuwe bedrijf is dat "het de eerste keer is dat de twee van oudsher Bredase familiebedrijven de krachten bundelen". Tegelijkertijd maakt juist hun achtergrond de samenwerking logisch.

Verder gaat het om de schaalvoordelen. "Door de samenwerking tussen De Keyzer en Westenburg ontstaat op korte termijn een geheel nieuw volmachtbedrijf, met efficiënte processen, optimale inrichting en een state-of-the-art ict-omgeving. Daarnaast zorgt de samenwerking voor aanzienlijke kostenbesparingen en is de verwachting extra inkomsten te genereren door aansluiting van nieuwe volmachten en subagenten. Tenslotte biedt het gezamenlijke volmachtbedrijf meer inkoopkracht naar volmachtgevers om voor de verzekerde relaties scherpere premies en betere voorwaarden te onderhandelen."

Klasse Advies overgenomen door De Keyzer Zekerheid

Klasse Advies Roosendaal is overgenomen door De Keyzer Zekerheid uit Breda. Jan-Kees van Dommele richtte vijftien jaar geleden Van Dommele Advies Groep hodn Klasse...