De klant vertelt

Marieke de Beer 2019

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten bewijzen het belang van de lokale held.

Mensen denken dat simple risk producten makkelijk zelf af te sluiten zijn. Toch zijn klanten vaak teleurgesteld als zij schade hebben. Deze teleurstelling is te voorkomen door bij het aangaan van de verzekering advies in te winnen. In Nederland zijn er gelukkig veel onafhankelijke deskundige adviseurs die dit kunnen verzorgen. Deze adviseurs maken voor de klant het verschil door een goede analyse te maken naar de behoefte van de klant en advies te geven over de mogelijkheden. Bijvoorbeeld een lager eigen risico en specifieke dekkingen. Adviseurs van VKG doen dit dagelijks.

Ook financieringen zijn vaak niet standaard. Diversiteit in huishoudens is meer regel dan uitzondering. Denk aan samengestelde gezinnen waarvan één of beide partners al eerder een hypotheek hadden. Een nieuwe hypotheekaanvraag is daardoor complexer en dan is het fijn als je beroep kunt doen op een onafhankelijke gekwalificeerde adviseur. Aan de andere kant zien we ondernemers met een sterke financieringsbehoefte die geen gehoor krijgen bij de bank, terwijl zij zo graag willen groeien. Deze ondernemers kloppen aan bij hun raadsman, hun financieel adviseur.

Lokale helden

Bij VKG vinden wij dat iedere Nederlander recht heeft op deskundig en objectief advies in de buurt. Een ‘huisarts’ die risico’s inventariseert, deskundig en objectief advies geeft en zorgt dat Nederlanders, particulieren en bedrijven, de juiste producten afsluiten en hen ontlasten van financiële stress. Voor ons zijn de regionale onafhankelijke financieel adviseurs de lokale helden!

Wij doen daarom mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur.

Belevingscampagne

In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product aantoont. Altijd zijn ‘zij’ aan het woord. Nooit de ervaringsdeskundige, de klant.

Wij bieden de ervaringsdeskundige een platform. Een belevingscampagne aan de hand van mooie pure verhalen van echte klanten over hun lokale held. Een adviseur die door zijn zorg de stress van bijvoorbeeld een lastige schade heeft weggenomen. Een raadsman die heeft gezorgd dat de hypotheek van het droomhuis is gepasseerd of de ondernemer helpt het bedrijfskrediet te krijgen om te groeien.

Uit de praktijk

Onlangs vertelde een adviseur (Frank Backx van Backx Assurantiën uit Rucphen) dat hij een vader en zoon op bezoek had. De zoon had net zijn rijbewijs en kreeg een stoere gepimpte auto van zijn ouders. Waarop de adviseur zei: “Zal ik je even naar het politiebureau brengen. Dit is namelijk wachten totdat er een ongeluk gebeurt. Hoe kan je zo’n jongen nu zo’n auto geven?” Dit zette de vader aan het denken en de dag erop zat een opgeluchte vader met zijn zoon bij de adviseur om een goede degelijke tweedehands auto te verzekeren.

Een praktijkvoorbeeld waarom de rol van een adviseur zo goed en belangrijk is. Het verschil maken voor je klant. Het verhaal is nu nog verteld door de adviseur. Hoe mooi is het als de klant dit vertelt? Menselijke aandacht, er echt zijn voor je klant, dat is waar je als adviseur het verschil mee maakt. Dit laten wij zien in onze campagne.

Iedereen kan meedoen

Het leuke van deze campagnevorm is dat iedereen mee kan doen, zowel maatschappij, geldverstrekker als adviseur. Immers het gaat om klanten die vertellen over hun adviseur, hun verzekering of financiering.

Deze mooie echte verhalen van Nederlanders zenden we niet een paar weken op televisie of radio uit. Deze verhalen hebben meer aandacht nodig dan kortstondig op massamedia beschikbaar te zijn en dan weer vergeten worden. Dit zijn geen 30-seconden verhalen. Dit zijn verhalen die je wilt lezen.

Middelen

Door een samenwerking aan te gaan met een bekend online platform, denk bijvoorbeeld aan nu.nl of sprout. nl voor bedrijven, bieden wij deze platforms gedurende het jaar echte verhalen die zij kunnen delen op hun platform en online kunnen promoten door middel van banners. Daarnaast verspreiden we de verhalen via social media: FB, Insta en LinkedIn. Dit zijn verhalen in tekst maar ook in video.

Centraal in de campagne staat de branche overkoepelende informerende site over het nut van onafhankelijk financieel advies. Op deze site vindt de bezoeker alle verhalen uit de campagne; kunnen klanten een eigen verhaal uploaden; kunnen mensen en bedrijven gratis een financiële vraag stellen, welke wordt beantwoord door een panel van adviseurs tijdens het wekelijkse financieel spreekuur, door middel van web consulting; handige rekentools om alvast een en ander te berekenen; een financiële wegwijzer in de vorm van een chatbot met antwoorden op veel gestelde vragen over verzekeringen en financieringen; alle adviseurs in Nederland en hun expertisegebieden (gelinkt aan Wft-vergunningen).

Ook stellen we materiaal beschikbaar aan de adviseur om te delen met zijn klanten en prospects. Denk aan bannersets, persberichten voor regionale media en teksten en video voor social media.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Naar aanleiding van een geheime bijeenkomst op 13 april 2022 van juryleden en spotters van de VVP Advies Award 2022 heeft de jury drie kantoren per categorie in...

Altijd versterken en verbinden

Altijd versterken en verbinden

(Partner in kennis VKG in VVP-Special Fusies & Overnames 2022) Johan Klijn (Klijn & Van Kampen) en Bertram Rijckenberg (Nykko Verzekeringen) bewandelen...

VKG voorziet nog meer overnames in adviesmarkt

VKG voorziet nog meer overnames in adviesmarkt

VKG verwacht dat meer financieel adviseurs hun kantoor of portefeuille gaan verkopen dan ze in recent onderzoek hebben aangegeven. Eric-Jan van den Berg, Directeur...

Adviseur behoudt sterke positie als kantoor ook digitaal groeit

Adviseur behoudt sterke positie als kantoor ook digitaal groeit

(Partner in Kennis VKG in VVP Special Cruciaal Beroep 2021). VKG werkt samen met meer dan 2. 700 advieskantoren. De serviceprovider gelooft in de kracht van lokaal...

VKG tekent volmachtovereenkomst met rhion

VKG tekent volmachtovereenkomst met rhion

VKG heeft een volmachtovereenkomst getekend met rhion. Deze Duitse verzekeraar is sinds 1 januari 2020 actief op de Nederlandse markt en werkt exclusief samen met...

VKG gaat samenwerking aan met ABC Pensioen

VKG gaat samenwerking aan met ABC Pensioen

De bij VKG aangesloten financieel adviseurs kunnen sinds kort pensioenvraagstukken onderbrengen bij ABC Pensioen. Eric-Jan van den Berg, commercieel directeur van...

VKG sluit aan op Aplaza

VKG sluit aan op Aplaza

VKG is aangesloten op het Aplaza-platform. De Aplaza-berichtenkoppeling is volgens VKG ideaal voor adviseurs die naast het VKG-extranet nog een eigen administratiepakket...

VKG Portefeuille Match biedt ondersteuning bij groei lokale intermediairs

VKG Portefeuille Match biedt ondersteuning bij groei lokale intermediairs

VKG ontwikkelt vanuit VKG Portefeuille Match een programma om samen met intermediairs de toekomst van lokaal en betrokken financieel advies te waarborgen. Voor de...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...