De locatie bepaalt het rendement
De steden als Amsterdam en Utrecht hanteren strakkere regels dan gemiddeld. Plaatselijke regelgeving vult het landelijke beleid aan. Beperkende regelgeving kan het rendement van verhuur negatief beïnvloeden.
Sowieso richt de interesse in het kopen van een woning voor de verhuur zich steeds minder op de grootste steden. 33 procent van de klanten kiest voor een verhuurwoning in randgemeenten. Jaap Huurnink, directeur van Opleidingsinstituut FOI, noemt de sterk gestegen huizenprijs in de grote steden, als belangrijkste reden voor de verschuiving. Daarnaast speelt dus ook de regelgeving rond de verhuur een rol, zo stelt Huurnink.
Praktijktip voor kopers: verdiep je in de woningmarkt dicht bij huis. Kopers willen nog wel eens het belang van lokale kennis onderschatten. Woningverhuur doe je bij voorkeur op fietsafstand, zodat je gevoel hebt bij de omgeving.
Reactie toevoegen
Meer over
Woonfonds lanceert Woongenot Hypotheek
Woonfonds lanceert maandag de Woongenot Hypotheek. Met deze nieuwe productlijn wordt de basis gelegd voor de uitrol van de doelgroepenstrategie van...
Adviseurs kunnen voortaan ook overlijdensrisicoverzekeringen van Woonfonds aanvragen via HDN. Met de volgende softwarepakketten is de Woonfonds ORV aan te vragen...
Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard
Vier adviseurs en een aanbieder spreken over de veranderende hypotheekmarkt en over klanten die buiten de boot vallen. Adviseurs willen het beste voor hun klant...
Boek woonfonds beschrijft woontrends
Woonfonds heeft voor haar klanten en adviseurs het boek 'De toekomst van uw woongenot' gemaakt. Het boek beschrijft de woontrends voor de komende jaren. Het boek...
Samenwerking flexfront en Woonfonds
FlexFront breidt in januari 2014 het assortiment uit met de producten van Woonfonds Hypotheken. FlexFront verwacht in 2014 verder te groeien door de licht aantrekkende...
Woonfonds herhaalt Priqels Experience Tour
Woonfonds organiseert in februari opnieuw de Priqels Experience Tour. Zo’n 60 klanten, 100 adviseurs en 40 belangenorganisaties/leveranciers kwamen...
Klant wil van adviseur duidelijke tarieven
De advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over de adviestarieven wordt door de klant als niet transparant en onbetrouwbaar gezien, aldus onderzoek van GfK in...
40-jarig Woonfonds klust voor klant
Medewerkers van Woonfonds reizen in rode overalls in juni af naar door adviseurrelaties aangedragen klanten die hulp goed kunnen gebruiken. Dit in het kader van...
Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur
Klanten verwachten een actieve en klantvriendelijke benadering voor de kosten die zij betalen voor een hypotheekadvies. Ook verwachten ze meer inleving in hun situatie....
Woonfonds schaft administratiekosten af
Woonfonds schaft de administratiekosten voor wijzigingen af. Woonfonds: "Als de klant zijn hypotheek wil wijzigen, dan krijgt deze vaak te maken met...