Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
Kifid: opzettelijke misleiding loont niet

Kifid: opzettelijke misleiding loont niet

Een verzekeraar die na een ongeval namens zijn verzekerde aansprakelijkheid erkent voor de schade van de tegenpartij moet de vaststaande schade in beginsel vergoeden,...

Kifid: kenteken gestolen auto op naam zoon, vordering wordt afgewezen

Kifid: kenteken gestolen auto op naam zoon, vordering wordt afgewezen

Een bij ASR verzekerde auto wordt gestolen en de consument meldt dit bij de gevolmachtigde van de verzekeraar.  Het kenteken blijkt echter op naam van de zoon...

ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland

ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland

Effectory heeft ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland. Het World-class Workplace keurmerk wordt toegekend aan iedere organisatie die scoort boven...

ASR koopt windpark Jaap Rodenburg

ASR koopt windpark Jaap Rodenburg

ASR wordt eigenaar van windpark Jaap Rodenburg en neemt acht van de tien windmolens over van Vattenfall. De overige twee zullen na de bouw worden overgedragen aan...

René Draaisma volgt Luuk de Vos op bij ASR

René Draaisma volgt Luuk de Vos op bij ASR

René Draaisma (Manager Marketing & Distributie bij ASR Vitality) is de beoogde opvolger van Luuk de Vos (foto) bij ASR, die in 2022 met pensioen gaat....

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Nieuwe cao voor ASR

Nieuwe cao voor ASR

Er is een akkoord over een nieuwe cao voor ASR bereikt met een meerderheid van de leden van FNV Finance, De Unie en CNV Vakmensen. ASR-medewerkers krijgen per 1...

ASR koploper wat betreft vrouwen in de top

ASR koploper wat betreft vrouwen in de top

"Meer vrouwen op senior posities trekt ander talent aan. Dat is belangrijk, want diverse teams zorgen voor betere resultaten. Het is een kwestie van bewustwording...

Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

(Partner in kennis a.s.r. in katern 'Hypotheken van nu!' in VVP 6-2020) De tijd dat ‘pensioen’ synoniem is voor het ‘achter de geraniums zitten’,...

Brancheorganisaties maken zich samen sterk voor eHerkenning

Brancheorganisaties maken zich samen sterk voor eHerkenning

Het Verbond van Verzekeraars, Adfiz en de NVGA slaan met SIVI de handen ineen om hun leden te informeren over de transitie van het Digitaal Paspoort naar eHerkenning,...