Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
Call to action documentaire ‘Normal is over’ urgenter dan ooit

Call to action documentaire ‘Normal is over’ urgenter dan ooit

“De call to action is urgenter dan ooit”, aldus filmmaker Renée Scheltema bij de vertoning van de nieuwe versie van de speelfilmdocumentaire ‘Normal...

ASR neemt minderheidsbelang in Appel Pensioenuitvoering

ASR neemt minderheidsbelang in Appel Pensioenuitvoering

ASR neemt een minderheidsbelang van 30 procent in Appel Pensioenuitvoering. Klanten van Appel zijn zowel pensioenfondsen als verzekeraars, waarvoor DB en DC-pensioenregelingen...

ASR bevestigt vertrek CFO Chris Figee

ASR bevestigt vertrek CFO Chris Figee

Chris Figee, CFO van ASR, zal het bedrijf per 1 februari 2020 verlaten om zijn carrière bij KPN voort te zetten. Dinsdag kondigde KPN aan Figee te zullen...

Samenwerking ASR en Stichting Lezen & Schrijven

Samenwerking ASR en Stichting Lezen & Schrijven

ASR pensioenen gaat samenwerken met Stichting Lezen & Schrijven. De aftrap van de samenwerking is een donatie van 20.000 euro. Dit geld is vrijgekomen uit pensioenen...

Samenvoeging Verkoop en Volmachten bij ASR Schade

Samenvoeging Verkoop en Volmachten bij ASR Schade

ASR Schade is voornemens de afdelingen Verkoop en Volmachten per 1 november samen te voegen. Aanleiding hiervoor zijn "de groei van ASR Schade en strategische keuzes...

ASR biedt Verduurzamingshypotheek standaard aan

ASR biedt Verduurzamingshypotheek standaard aan

ASR breidt haar aanbod uit met de Verduurzamingshypotheek. Dit biedt klanten de mogelijkheid om energiebesparende maatregelen in, om en aan de woning te financieren....

RvC ASR uitgebreid met Van Vollenhoven en Van Olphen

RvC ASR uitgebreid met Van Vollenhoven en Van Olphen

Gisella van Vollenhoven en Gerard van Olphen worden per 30 oktober benoemd tot leden van de Raad van Commissarissen van ASR Nederland. DNB is al akkoord, op 30 oktober...

Schaderesultaat stuwt winst ASR omhoog

Schaderesultaat stuwt winst ASR omhoog

ASR zag in het eerste halfjaar van 2019 het operationeel resultaat met 21 procent stijgen naar 459 miljoen. Dit voornamelijk als gevolg van een sterk toegenomen...

Persoonlijke (preventie)tips op Cockpit

Persoonlijke (preventie)tips op Cockpit

ASR Cockpit biedt adviseurs sinds kort op actuele data gebaseerde voor de individuele klant relevante (preventie)tips. ASR: "De tips, die bestaan uit preventietips,...

Hollegien volgt in 2020 Romijn op als AOV-directeur bij ASR

Hollegien volgt in 2020 Romijn op als AOV-directeur bij ASR

Ewout Hollegien (Manager Corporate Development) wordt volgend jaar als opvolger van Frank Romijn  (foto) benoemd tot directeur AOV bij ASR. Romijn gaat volgend...